Sandra Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Hej! Det händer lite då och då att jag arrangerar möten av varierande slag, och nu är det snart dags för det första sedan jag började äta LCHF. Vanligtvis serveras mackor som enligt GI-metoden är bra, men självklart vill jag nu kunna erbjuda något för de som äter LCHF också, inklusive mig själv. Jag gör inte maten själv, och möteslokalens serveringstillstånd tillåter inte att man medför egen mat. De har lovat mig att de ska kunna servera något som passar alla möjliga kosthållningar, inklusive LCHF, men jag vill gärna följa upp det med konkreta förslag. Helst något som känns som i samma "nivå" som en macka är för en kolhydratätare, alltså inte bacon & ägg eller bär & grädde. Hittills är mitt eget ledande förslag ett hopkok av ost, skinka och grönsaker på en tallrik men kanske finns det något som jag inte tänkt på. Förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Jag är ofta på konferenser och kurser, känner faktiskt aldrig behov av den där mackan. De flesta lchf:are äter nog inte mellanmål på det sättet. Grädde till kaffet, en skål med nötter. Det räcker för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Kanske kan de baka LCHF bröd? Beror ju på vilket sorts kök de har. De där färdiga low carb bröden är ju inte "bra nog". Skink/ost rullar på typ en gurkbåt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Babybel och lite nötter? En skål med kokosfett att ha i kaffet? Den skålen låter de andra garanterat vara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JennieeinneJ Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Kan man inte bara göra någon slags omelett att ha som grund ist för bröd, och sedan ta samma pålägg som de andra. ( tex grönsaker skinka) Då ser det ju liknande ut, men bör kanske ätas på en tallrik. Jennie J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Baconmuffins borde funka. Kanske ost, oliver och salami tilltugg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Små ölkorvar briost och köttbullar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts