Rickard Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 Camilla 46 år, hjärnskadad och dement av komplikationer efter Gastric bypass operationhttp://nosugaradded.se/camilla-46-ar-hjarnskadad-och-dement-av-komplikationer-efter-gastric-bypass-operation/ "Det känns som om ingen i vården verkar vilja veta av mig och mina problem. Jag hoppas att min berättelse får fler drabbade att våga berätta om ignoransen av alla komplikationer efter gastric bypass. Känner mig som en labbråtta som inte betyder något. Att de som är opererade ser över de undermåliga tillskott man ordineras och att de tar hjälp av andra som kan det mesta om kosttillskott för kirurgerna som opererar de kan ooperera, inte ta hand om en om det blir problem. Hjärnan är så viktig, den styr ju hela kroppen. Just nu hoppas jag bara att hitta en lösning för att må så bra jag kan, rehab och intravenös näringsbehandling som jag krigar för och att min bok ADDICTED skall kunna hjälpa överviktiga sockerberoende att hitta andra vägar än en överviktsoperation. Kanske kan mitt fall och att jag berättar öppet om min hjärnskada ge en debatt om att vi faktiskt opererar utan att ha en kunnig eftervård. Genom att idag också stympa barn med denna operation riskeras hela deras framtida hälsa. Det får mig att känna sådan djup förtvivlan!" 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 En kompis till mig gjorde en gastric bypass förra hösten. Sedan dess har hon haft 3 tarmvred och sammanväxningar i tarmarna. Visst blev hon smal, hon har gått från en rund och söt 46-åring till en mager och eländig tant, sist jag pratade med henne sa hon att hon känner sig som 80 år. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts