Jump to content

frustrerad över måttbandet..


Jannahoj
 Share

Recommended Posts

Har tappat 12kg sen i somras. Mår toppen (utom ständiga diarréer) och kommer aldrig någonsin äta Hc igen...MEN inte en cm bort på hela denna tid? Hur är det möjligt? Tom jag ser att jag fått smalare ansikte och folk kommenterar ständigt att jag blivit smalare men jag kan inte ha tappat 12kg i ansiktet!! Har mätt midja, mage och lår. Var sjutton har jag tappat kilona? Ville ju bli av med enorma magen ?

 

Några idéer?

Link to comment
Share on other sites

Sist in först ut säger de ju. Så du kan ha förbränt det osynliga fettet dvs det som var invärtes eller kanske andra ställen du inte riktigt tänkt på? Rygg, ansikte, armar (typ gäddhänget). Tydligen ska man testa ta bort mejeriprodukter och/eller köra fasta (16:8 metoden) om man hamnar på platåer. Glöm inte att få i dig salt bara.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Förmodligen på de ställen du inte mätt.
Gör en 12 punkts kalipermätning istället för att få reda på exakt vad din kroppsfett ligger på.

Mycket av vikten du tappat är nog inte heller bara fett utan mestadels vatten och kanske till och med muskler ifall stimulansen av muskelmassa och flödet av l-leucine i ditt blod har varit dåligt.
Muskler absorberar glukogen vilket binder vätska. När man äter enligt en LCHF metod under en längre tid binder kroppen inte längre vatten i musklerna vilket gör att man tappar väldigt mycket vätskevikt.
Ketogena dieter är extremt påfrestande för muskler eftersom muskler är aneroba, d.v.s. behöver glukos för att kunna drivas. När kolhydrater är uteslutet ur din diet kommer din kropp använda sig av en process som kallas "glukogenesis" vilket omvandlar proteinet och fettet du äter i din diet till kolhydrater för att kunna ge energi till musklerna.
Som konsekvens minskar den totala mängden aminosyror du får i dig, bland dom de viktiga leucinet som är den aminosyra som reglerar för ifall din kropp är anabol eller katabol.
Ifall risken finns och du har varit extremt katabol(Förbränner muskler till energi under kaloriunderskott) under den här perioden så kan du helt enkelt ha tappat en massa muskelmassa.

Men somsagt, fortsätt banta så kommer fettet försvinna tillslut. Se bara till att minska kalorierna lite till varje gång du når en platå.
Alla kroppar förvarar fett olika, ben, gluteus, nedre rygg samt mage tenderar att vara de sista stället fett försvinner ifrån eftersom dessa områden främst består av beta-2 fett receptorer.

Link to comment
Share on other sites

Förmodligen på de ställen du inte mätt.

Gör en 12 punkts kalipermätning istället för att få reda på exakt vad din kroppsfett ligger på.

 

Mycket av vikten du tappat är nog inte heller bara fett utan mestadels vatten och kanske till och med muskler ifall stimulansen av muskelmassa och flödet av l-leucine i ditt blod har varit dåligt.

Muskler absorberar glukogen vilket binder vätska. När man äter enligt en LCHF metod under en längre tid binder kroppen inte längre vatten i musklerna vilket gör att man tappar väldigt mycket vätskevikt.

Ketogena dieter är extremt påfrestande för muskler eftersom muskler är aneroba, d.v.s. behöver glukos för att kunna drivas. När kolhydrater är uteslutet ur din diet kommer din kropp använda sig av en process som kallas "glukogenesis" vilket omvandlar proteinet och fettet du äter i din diet till kolhydrater för att kunna ge energi till musklerna.

Som konsekvens minskar den totala mängden aminosyror du får i dig, bland dom de viktiga leucinet som är den aminosyra som reglerar för ifall din kropp är anabol eller katabol.

Ifall risken finns och du har varit extremt katabol(Förbränner muskler till energi under kaloriunderskott) under den här perioden så kan du helt enkelt ha tappat en massa muskelmassa.

 

Men somsagt, fortsätt banta så kommer fettet försvinna tillslut. Se bara till att minska kalorierna lite till varje gång du når en platå.

Alla kroppar förvarar fett olika, ben, gluteus, nedre rygg samt mage tenderar att vara de sista stället fett försvinner ifrån eftersom dessa områden främst består av beta-2 fett receptorer.

Vad svamlar du om?

 

Detta är inget bodybuildingforum. Musklerna klarar sig bra på ketoner och fettsyror så länge du inte vill ha ut maximal styrka. Dvs aerobt. Därmed behöver man inte överdriva proteinintaget heller, bara se till att det räcker till.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...