Jannahoj Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Har tappat 12kg sen i somras. Mår toppen (utom ständiga diarréer) och kommer aldrig någonsin äta Hc igen...MEN inte en cm bort på hela denna tid? Hur är det möjligt? Tom jag ser att jag fått smalare ansikte och folk kommenterar ständigt att jag blivit smalare men jag kan inte ha tappat 12kg i ansiktet!! Har mätt midja, mage och lår. Var sjutton har jag tappat kilona? Ville ju bli av med enorma magen ? Några idéer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Mätfel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Midjan, höfter/stuss, lår och bröstomfång är det som ligger närmast att mäta om man vill få lite bättre koll, i synnerhet som kvinna. Komplettera med foton så kan du även se utvecklingen på ett bättre sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Har kläderna blivit förstora? Om inte så är det ett mysterium Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted December 22, 2014 Author Share Posted December 22, 2014 Jo lite större är de nog men när man tumlar vilt denna årstid är alla jeans tajta ? lite mysterium är det faktiskt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted December 23, 2014 Share Posted December 23, 2014 Det där med jeansen känner jag igen. Och det beror helt klart på torktumlaren. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted December 23, 2014 Share Posted December 23, 2014 Vätska? Tränar du så du bygger muskler som tar fettets plats? Fett runt inre organ ovanför mätpunkten? Mitt fetaste område satt under armhålorna och en bit ner så att säga och där mätte jag aldrig med där satt det mesta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted December 23, 2014 Author Share Posted December 23, 2014 Tränar inte alls *lat*. Förmodligen satt mina första 12 också på något konstigt ställe ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Sundström Posted December 23, 2014 Share Posted December 23, 2014 Sist in först ut säger de ju. Så du kan ha förbränt det osynliga fettet dvs det som var invärtes eller kanske andra ställen du inte riktigt tänkt på? Rygg, ansikte, armar (typ gäddhänget). Tydligen ska man testa ta bort mejeriprodukter och/eller köra fasta (16:8 metoden) om man hamnar på platåer. Glöm inte att få i dig salt bara. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted December 23, 2014 Author Share Posted December 23, 2014 Jo så är det säkert. Har nog lossnat lite överallt eftersom jag upplevs som smalare av folk. En riktigt god kolhydratsfri jul önskar jag er alla! ! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrikswanström Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Förmodligen på de ställen du inte mätt.Gör en 12 punkts kalipermätning istället för att få reda på exakt vad din kroppsfett ligger på.Mycket av vikten du tappat är nog inte heller bara fett utan mestadels vatten och kanske till och med muskler ifall stimulansen av muskelmassa och flödet av l-leucine i ditt blod har varit dåligt.Muskler absorberar glukogen vilket binder vätska. När man äter enligt en LCHF metod under en längre tid binder kroppen inte längre vatten i musklerna vilket gör att man tappar väldigt mycket vätskevikt.Ketogena dieter är extremt påfrestande för muskler eftersom muskler är aneroba, d.v.s. behöver glukos för att kunna drivas. När kolhydrater är uteslutet ur din diet kommer din kropp använda sig av en process som kallas "glukogenesis" vilket omvandlar proteinet och fettet du äter i din diet till kolhydrater för att kunna ge energi till musklerna.Som konsekvens minskar den totala mängden aminosyror du får i dig, bland dom de viktiga leucinet som är den aminosyra som reglerar för ifall din kropp är anabol eller katabol.Ifall risken finns och du har varit extremt katabol(Förbränner muskler till energi under kaloriunderskott) under den här perioden så kan du helt enkelt ha tappat en massa muskelmassa.Men somsagt, fortsätt banta så kommer fettet försvinna tillslut. Se bara till att minska kalorierna lite till varje gång du når en platå.Alla kroppar förvarar fett olika, ben, gluteus, nedre rygg samt mage tenderar att vara de sista stället fett försvinner ifrån eftersom dessa områden främst består av beta-2 fett receptorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Vem bantar? Minska kalorierna? I det här forumet diskuterar vi väl LCHF? Inte bantning och kalorier..... Eller har jag missat nåt? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Förmodligen på de ställen du inte mätt. Gör en 12 punkts kalipermätning istället för att få reda på exakt vad din kroppsfett ligger på. Mycket av vikten du tappat är nog inte heller bara fett utan mestadels vatten och kanske till och med muskler ifall stimulansen av muskelmassa och flödet av l-leucine i ditt blod har varit dåligt. Muskler absorberar glukogen vilket binder vätska. När man äter enligt en LCHF metod under en längre tid binder kroppen inte längre vatten i musklerna vilket gör att man tappar väldigt mycket vätskevikt. Ketogena dieter är extremt påfrestande för muskler eftersom muskler är aneroba, d.v.s. behöver glukos för att kunna drivas. När kolhydrater är uteslutet ur din diet kommer din kropp använda sig av en process som kallas "glukogenesis" vilket omvandlar proteinet och fettet du äter i din diet till kolhydrater för att kunna ge energi till musklerna. Som konsekvens minskar den totala mängden aminosyror du får i dig, bland dom de viktiga leucinet som är den aminosyra som reglerar för ifall din kropp är anabol eller katabol. Ifall risken finns och du har varit extremt katabol(Förbränner muskler till energi under kaloriunderskott) under den här perioden så kan du helt enkelt ha tappat en massa muskelmassa. Men somsagt, fortsätt banta så kommer fettet försvinna tillslut. Se bara till att minska kalorierna lite till varje gång du når en platå. Alla kroppar förvarar fett olika, ben, gluteus, nedre rygg samt mage tenderar att vara de sista stället fett försvinner ifrån eftersom dessa områden främst består av beta-2 fett receptorer. Vad svamlar du om? Detta är inget bodybuildingforum. Musklerna klarar sig bra på ketoner och fettsyror så länge du inte vill ha ut maximal styrka. Dvs aerobt. Därmed behöver man inte överdriva proteinintaget heller, bara se till att det räcker till. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted January 2, 2015 Author Share Posted January 2, 2015 Tror mina muskler är trygga. Rör mer på mig än förr och bantar definitivt inte. Äter ca 2500kcal/dag och går ner i snitt 0.5kg/vecka. Att jämföra med hclf där jag var tvungen att äta ca 1600kcal/dag för att gå ner samma fart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts