Pica Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Några morgnar i rad har jag drabbats av yrsel och matthet. Både igår och idag blev det så pass illa att jag inte klarar av att stå, utan måste lägga mig ner snabbt för det svartnar för ögonen. Pulsen ökar och jag känner mig växelvis varm och kall. Jag äter inte för lite, varken av fett eller protein. Varför blir det såhär? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Vatten och salt! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Håller med Stoscha, du behöver dricka vatten med lite salt i! Ett glas vatten, knappt ett kryddmått vanligt salt funkade på mig. Tror det har att göra med att kolhydraterna binder vätska och salt och att du därför behöver tillföra mer. Eller nåt sånt. Tror Kostdoktorn har med tipset i nån av sina filmer också. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Medicinerar du mot högt blodtryck? Det kan också vara lågt blodtryck. Detta sjunker inte sällan på LCHF. Och även om du inte medicinerar kan ju ett normalt BT sjunka lite. Som tipsat om ovan, ta lite saltvatten, res dig försiktigt när du suttit/legat. Går det inte över på någon dag, gå och kolla upp det hela för säkerhets skull. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosse50 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Salt i vatten smakar vedervärdigt, jag tar saltet direkt i munnen och sköljer ned med vatten, smakar mindre så. Man kan även känna sig bakfull fast man inte har druckit någon alkohol på länge, troligen utrensning av gifter i kroppen. Hår i magen är också något som jag upplevde dom första veckorna. Lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pica Posted January 1, 2015 Author Share Posted January 1, 2015 Ska prova med salt och vatten - tack för tipset! Mitt blodtryck är mycket lågt, men jag brukar inte känna av det. Kan det ha blivit ännu lägre pga lchf? Har ätit lchf i en månad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Ja det är inte ovanligt att blodtrycket minskar efter en tid med LCHF. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Mitt blodtryck var 145/76 före och 132/76 efter ett tag med LCHF. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pica Posted January 1, 2015 Author Share Posted January 1, 2015 Jag brukar ha 110/60 ungefär. När jag var gravid låg undertrycket runt 50, det var snurrigt. Kunde inte jobba pga svimningsattacker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Man kan ju salta maten lite extra också. Då slipper man dricka saltvatten. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts