Popular Post Carl August Arge Posted January 1, 2015 Popular Post Share Posted January 1, 2015 Ja! http://coltingblogg.com/2014/12/31/mitt-valmanifest-coltingforpresident/ 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Undrar vad han har emot folket i Uzbekistan..? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Jag gillar Colting, han är en frisk fläkt i dessa sammanhang. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Som republikan säger jag bara.. "COLTINGFORPRESIDENT" 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Ja, Colting är vass och blir han inte president så kunde han åtminstone få bli folkhälsominister! Men om jag ska gnälla lite så var det i överkant många svärord för mig... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Om han blir President så räknar jag kallt med att han får gå statsrådsberedningens utbildning i hur man uttalar sig som president! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Största fördelen med republik måste vara att vi slipper högvakten! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Största fördelen med republik måste vara att vi slipper högvakten! Gör dig inga förhoppningar.. Kungliga högvakten byter bara namn och kommer att heta Republikanska gardet! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Gör dig inga förhoppningar.. Kungliga högvakten byter bara namn och kommer att heta Republikanska gardet! Då är det ingen ide... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Då är det ingen ide... Det är nog lika bra det, för en president i Sverige skulle nog få lika mycket inflytande som vår nuvarande kung? Fast högvakten är viktig för att dra hit turister! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 När kungahuset var hotat av andra monarkier gängade man sig med utrikiska kungligheter för att försöka skapa allianser. När största hotet är demokratin gängar man sig med folket. Bli inte förvånade om det snart är officiellt att Christopher O’Neill börjat med lchf. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Zepp, högvakten måste kosta rätt mycket pengar. Det är ren pina att göra och man blir serverad mjöl, socker och margarin. Det kanske ser bra ut för turister men kan knappast vara värt pengarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipofil Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Visst är det så. Det kostar en hel del att köpa in och hålla 80 hästar, verksamheten är inte alldeles gratis. Det är Stiftelsen Beridna Högvakten, och dess 23000 medlemmar, som står för huvuddelen av finansieringen. Y62, Zepp och andra hästintresserade kan enkelt bli medlemmar i föreningen och stödja vår fina vaktparad. Det kostar bara 200 kronor per år och ger förutom delägarskap i hästarna en fin känsla att stödja vår kultur. Jag garanterar inte att hästarna är 100% gräsbetade, men huvudelen av fodret är gräs i form av hö och -silage. www.beridnahogvakten.se 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Nu ska vi väl inte förvandla den här tråden till en högvaktstråd men nejtack, jag stödjer inte det. Och det är inte värt priset, det är i mina ögon ett oansvarigt resursslöseri. Beridna högvakten är ju bara en liten del, alla förband i hela Sverige gör högvakt och det tar alldeles för mycket tid och resurser från vettigare verksamhet. Jag tror ärligt talat ingen törs räkna på det. Därmed lämnar jag tillbaka tråden till herr president Colting som jag tror skulle klara sig utmärkt utan högvakt. Och om ni måste göra högvakt försök vara kalfaktor. Då kan man fixa lite egen mat och slipper svälta ihjäl. Men jag hoppas ni slipper. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Gör dig inga förhoppningar.. Kungliga högvakten byter bara namn och kommer att heta Republikanska gardet! Republikanska gardet låter ju pampigt, ett nationalistiskt köttstycke att slänga till de 13-17% som gillar sånt. Svensk nationalism får säkert kosta några äldreboenden! Det kan det vara värt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Jag sponsrar redan hästdelen men nån president vete sjutton om jag vill sponsra... Eller förresten.. Vi kanske behöver en egen liten tjejtjusar-Berlusconi... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Undrar vad han har emot folket i Uzbekistan..? Ja, inte behöver vi vara elaka mot folk i andra länder? Alternativet omskolning lät bättre. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosselina Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Jonas får min röst, absolut. Men "-Livsmedelsverket kommer genomgå ett stålbad av förändring o lobotomin kommer sorteras ut. För idag kan SLV dra åt h-e!" är väl lite väl hårt? Det finns verksamheter inom SLV som faktiskt fungerar. Det är kostråden de inte bör uttala sig om. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts