Jump to content

Jonas Colting som president!

Carl August Arge

Recommended Posts

När kungahuset var hotat av andra monarkier gängade man sig med utrikiska kungligheter för att försöka skapa allianser. När största hotet är demokratin gängar man sig med folket. Bli inte förvånade om det snart är officiellt att Christopher O’Neill börjat med lchf.

• Like 3

Visst är det så. Det kostar en hel del att köpa in och hålla 80 hästar, verksamheten är inte alldeles gratis.

Det är Stiftelsen Beridna Högvakten, och dess 23000 medlemmar, som står för huvuddelen av finansieringen.

Y62, Zepp och andra hästintresserade kan enkelt bli medlemmar i föreningen och stödja vår fina vaktparad.

Det kostar bara 200 kronor per år och ger förutom delägarskap i hästarna en fin känsla att stödja vår kultur.

Jag garanterar inte att hästarna är 100% gräsbetade, men huvudelen av fodret är gräs i form av hö och -silage.

www.beridnahogvakten.se

• Like 3

Nu ska vi väl inte förvandla den här tråden till en högvaktstråd men nejtack, jag stödjer inte det. Och det är inte värt priset, det är i mina ögon ett oansvarigt resursslöseri. Beridna högvakten är ju bara en liten del, alla förband i hela Sverige gör högvakt och det tar alldeles för mycket tid och resurser från vettigare verksamhet. Jag tror ärligt talat ingen törs räkna på det. Därmed lämnar jag tillbaka tråden till herr president Colting som jag tror skulle klara sig utmärkt utan högvakt. Och om ni måste göra högvakt försök vara kalfaktor. Då kan man fixa lite egen mat och slipper svälta ihjäl. Men jag hoppas ni slipper.

• Like 2

Gör dig inga förhoppningar.. Kungliga högvakten byter bara namn och kommer att heta Republikanska gardet! :(

Republikanska gardet låter ju pampigt, ett nationalistiskt köttstycke att slänga till de 13-17% som gillar sånt. Svensk nationalism får säkert kosta några äldreboenden! Det kan det vara värt.

• Like 1

Jonas får min röst, absolut

Men 

"-Livsmedelsverket kommer genomgå ett stålbad av förändring o lobotomin kommer sorteras ut. För idag kan SLV dra åt h-e!"

är väl lite väl hårt? Det finns verksamheter inom SLV som faktiskt fungerar. Det är kostråden de inte bör uttala sig om.

• Like 1