SaltkråkansMalin Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Hej! Jag undrar om det är fler här som läst "Sockerbomben" och definierar sig som sockerberoende? Jag är relativt ny med upptäckten och det vore kul att få kontakt med fler som är sockerberoende och utbyta erfarenheter om det? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Hej! Jag har läst "Sockerbomben" och anser definitivt att min ena dotter uppfyller kriterierna för sockerberoende. Själv har jag absolut i perioder haft ett "riskbruk" eller "skadligt bruk" av socker. När jag ätit mycket socker, har det triggat mig att äta ännu mer... Nu, när jag sällan äter sött, kan jag utan bekymmer äta lite och vara fullt nöjd med det. Oftast avstår jag dock, mest för dotterns skull, men också för att jag inte känner att jag vill ha eller behöver det söta så ofta längre. Känner att jag mår mycket bättre på LCHF-kost, även om den oftast är relativt liberal och innehåller bland annat rotsaker. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts