Christina Mårlid Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Startade för 5 dagar sedan LCHF-brutal. Dvs 3-veckors kuren enligt "Sveriges fetaste". Körde hyfsad strikt Lchf under hösten också men spårade ur under julen. Samtidigt går jag hos en kinesiolog som talade om vad jag inte ska äta. Allt i syfte att minska smärtan i kroppen. Således ska jag inte äta en rad saker: korn, persilja, vitkål, en hel del frukt mandel, broccoli.. Det där var några. Utöver det ska jag undvika, mejeriprodukter, kaffe och alkohol. Snacka om begränsningar! Nå, nu mår jag riktigt dåligt. Är fruktansvärt trött och yr, har ont i huvudet och känner mig sjuk. Kunde inte ens gå på en provning idag. Trist. Tror ni att det är omställningsbesvär eller håller jag på bli sjuk? Är ju dessutom snuvig. Hur vet man att man är i ketos? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Salt och vatten kan hjälpa mot yrsel och trötthet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Jag tror inte det är så bra ide att försöka kombinera Lchf med Kinesiologi Kålväxter som du tydligen uppmanats att undvika är ju en väldigt näringsrik stapelvara för den som undviker spannmål Dom 2 kosterna lutar sig mot helt olika ben Kanske bör du överväga att välja det ena spåret.. För övrigt låter det som klassiska övergångsbesvär när du nu striktat till kosten ordentligt Det som hjälper då är ju att backa lite och ta det lite lugnare med omställningen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christina Mårlid Posted January 13, 2015 Author Share Posted January 13, 2015 Tack för svar! Det där med salt är helt magiskt. Tog en dos igår och efter en kvart var jag piggare.! Vill bara säga att restriktionerna för kål mm, är tillfälligt. Förhoppningsvis kommer jag kunna äta det igen om några veckor. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts