Melliz Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Ville bara tipsa alla denna underbara morgon med ett sjukt gott lchf bröd som jag bakade!! och som är utan ägg, om man är lite trött på alla ägg bröd.. Här är receptet: (4 personer cr) Ingredienser: 4 dl mandelmjöl (går nog att byta till kokosmjöl)1 dl polfiber1,5 msk fiberhusk2 tsk bakpulver0,5 dl psylliumfrö (kan använda kokos istället)1 dl sesamfrö2 dl turkisk yoghurt100 g smör0,5 tsk saltGör så härBlanda alla torra ingedienser i en bunke.Smält smör och blanda i tillsammans med yoghurten.Knåda till en deg.Dela degen i 9 bitar, tryck ut och lägg på en plåt.(Alternativt 4 stora bitar.)Grädda i 180 grader i ca 10 minuter. mums!! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaJ Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Det här brödet avnjuter jag just nu till en kopp kaffe!Jag håller med om "sjukt gott"! Jag äter det som det är, utan pålägg.. Nästa gång skall jag baka ut degen som småkakor och bjuda dom "oomvända"! Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts