Tåli Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Behöver hjälp äter jag fel. Vet man står stilla men nu har jag även gått upp. Behöver tips på hur jag ska göra. Så här äter jag Kl 8-9 Frukost: Fettkaffe 12,30 Lunch : LCHF mat tex Kyckling och curry Kyckling Creme fraich Lök Kryddor Till det kokt blomkål 16 Mellanmål : kopp Kaffe 18,30 Kvällsmat 2 kokta ägg med majonnäs bacon Brieost Fettkaffe Vill inte ha stort och lagat mål mat på kvällen. Vad gör jag för el Äter inte efter 18,30 men ibland en kopp te utan något. //Anna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Du gör inga fel enligt Lchf , men.. Vill du få igång ytterligare viktminskning bör det vara mejerierna du kan prova minska ner på Tex byta CF:en mot kryddsmör istället Sen kan du fundera på stressnivåer och sömnbrist som kan ge kortisolpåslag Det sägs att bästa sömnen för viktminskning är den du gör mellan 22 och midnatt Att komma i säng lite tidigare kan alltså få ner kortisolet Att dra ner på kaffet kan även det hjälpa den saken på traven. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Vad är det för tidsperspektiv vi pratar om här? Har du ätit LCHF i minst 6 månader? Har du stått stilla i 3 månader? Har du gått upp i en månads tid? OM alla svar ovan är kortare tid. Sitt still i båten och fundera över dufvas svar angående stress. OM svaret är längre tid, så kanske du ska se över fördelningen: fett, proteiner och kolhydrater och se till att energifördelningen är bra. Lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tåli Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 Tack för svaren. Tycker det är svårt att ta bort mejeriprodukterna efter som det är i alla mat. Vi är 2 i hushållet och tycker det är svårt att ändra till bara smör i allt. Hade jag varit singel hade det inte varit några problem. Har ätit LCHF i 3 år och har gått ner 30 kg men har står stilla i flera månader nu. Väger nu 73 men gick ner till 71 men sen upp till 73 sen har jag pendla men nu visar vågen 73,6 och har ståt där ett bra tag nu. Efter som jag äter lunch 12,30 och kvällsmålet 18,30 så vill jag ha något mellan 15 för att klara mig till kvällsmålet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Jag provade en månad att köra paleo enligt Birgitta Höglunds recept. Bara för att testa... jag hade massor med grädde och creme fraiche i allting förut. Använde dock lite ost i matlagning ibland. Jag använder mindre mejerier efter det, även om jag inte slutat. Fast ost är godis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Tyvärr kan det vara så att du och din kropp inte är överens om vad som är lagom vikt. Jag väger 78, men skulle vilja väga 75. Min kropp och jag är inte överens i den frågan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Tack för svaren. Tycker det är svårt att ta bort mejeriprodukterna efter som det är i alla mat. Vi är 2 i hushållet och tycker det är svårt att ändra till bara smör i allt. Hade jag varit singel hade det inte varit några problem. Har ätit LCHF i 3 år och har gått ner 30 kg men har står stilla i flera månader nu. Väger nu 73 men gick ner till 71 men sen upp till 73 sen har jag pendla men nu visar vågen 73,6 och har ståt där ett bra tag nu. Efter som jag äter lunch 12,30 och kvällsmålet 18,30 så vill jag ha något mellan 15 för att klara mig till kvällsmålet. Jag tänker, att om du ska prova något nytt, så prova minst 2 veckor gärna en månad innan du utvärderar. Prova äta mer fett (och mindre proteiner). Prova dra ner på kalorierna (jag vet, tråkigt...) Prova träna t ex styrketräning och bara lite kondition eller tvärtom för att se vad din kropp svarar på. Kolla och läs lite på Martinas hemsida: http://martinas.nu/för lite tips och ideér. Jag hoppas verkligen du hittar nyckeln till fortsatt viktnedgång! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tåli Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 Ska testa det LottaJ. Vet hur det är Trollmor har gått ner ifrån 103 kg till 73 kg men har fortfarande ca 16 kg som ska bort. Men jag har tagit LÅNG tid på mig till detta. Ca 10 kg per år har det blivit. Vet dom sista är svåra men dom ska bort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Nej, det visste inte trollmormor . Hur lång är du? Det har ju viss betydelse i förhållande till vikten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tåli Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 Är bara 155 cm så ska väga under 60 kg enligt BMI. Men ska gå ner tills det känns bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Då förstår jag att du vill gå ner mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts