Popular Post Glen Åkesson Posted January 19, 2015 Popular Post Share Posted January 19, 2015 Tja. Börjar väl bli lite tröttsamt detta, men jag tänkte att ju mer man skriver, desto mer impact. Kanske iaf. I lördags åkte jag intersportloppet mellan Oxberg och Mora (44 km) med stigningar och fina utförslöpor de första ca 25 km. Generellt matintag senaste 2 månaderna har gett ca 75 g kh per dag. Matintag kvällen innan: 1 dl ris (okokt volym) på kvällen innan Matintag tävlingsdagen: 1) Frukost: 1 banan och 3 ägg allt stekt i 50 g smör. 2) Mellanmål 1 timme innan start: 0.7 dl olivolja och 2 påsar UCANstärkelse i 3 dl vatten. Matintag under tävlingen: 1 msk BCAA, 1 msk kokosolja, 1/2 påse UCANstärkelse efter 2 mil. Vid 36 km 1 kopp av skitäcklig kolhydratdryck (mest för att testa om magen protesterade viljet den inte gjorde). Erfarenhet: Körde på 2:30 ca och var ca 35 minuter efter segrare. Mitt snabbaste lopp under min nystartade karriär och en tid som kan ge led 3 på vasaloppet, men troligast led 4. Pulsen (maxpuls 180 ca) låg på upp mot 170 under första 2 milen, något lägre den sista biten. Min mjölksyratröskel ligger runt 162 bpm. Det intressanta är att jag aldrig fick mjölksyra. Flera från LCHFcommunityn har rapporterat förändrad känsla av mjölksyra, men nu är det för mig solklart. Mindre socker ger mindre mjölksyra. Jag tror att med ovanstående upplägg och resultat har jag fått med mig 2 snubbar som gillar uthållighetssport på lågkolhydratkost... Alltid nåt! 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts