Christina Mårlid Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Efter 1 1/2 vecka med LCHF-brutal (enda resultat, - 0.5 kg) bryter magsjukan ut. Medan det är mest akut är det ju givet att inte äta något men sedan? De gamla vanliga reglerna med blåbär och skorpor funkar ju inte.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Efter 1 1/2 vecka med LCHF-brutal (enda resultat, - 0.5 kg) bryter magsjukan ut. Medan det är mest akut är det ju givet att inte äta något men sedan? De gamla vanliga reglerna med blåbär och skorpor funkar ju inte.. Jag har också funderat på det, för just nu har vi pågående magsjuka i familjen. Även om inte barnen äter LCHF känns det inte bra att ge dem vitt bröd medan magen fortfarande är känslig. Jag kokar egen blåbärssoppa till dem, så kan man söta lite mer lagom! Själv äter jag den gärna helt osötad, men det är ju jag det.. Barnen har också fått börja med ris och kokt torsk, en annan klassiker. Skippa riset och ta lite citronmajje på torsken, kanske? Skulle jag kunna tänka mig, som inte heller är helt pigg i kistan. Annars prövar jag mig fram, känns svårt att hitta nåt ellsehåäffigt som är snällt mot magen.. men det kanske är de gamla fördomarna som spökar? Krya på dig! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Vi hade en tråd alldeles nyligt med en massa tips vid magsjuka. Sök efter den så får du massor att fundera på. Börja med en msk hela vitpepparkorn. Det stoppar upp och funkar även på semestermage. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Risavkok och buljong borde väl vara snällt nog för en känslig mage? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Undeniably Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Yoghurt! Snällt mot magen, snälla bakterier, och innehåller fett.... Det måste ju vara kalasbra för ömtålig mage... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Buljong är salt och bra! Men annars din vanliga mat, i mindre mängd. Känn efter vad du kan vara sugen på. Kroppen vet ofta vad den behöver, förutsatt att du inte har satt detta ur spel helt tidigare och inte haft kostomläggningen tillräckligt länge innan influensan slog till. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts