Majsan55 Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Är det någon som vet om Må Gotts proteinbröd innehåller det de lovar? Och som förstår hur det kan hålla i flera månader i oöppnad förpackning? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majsan55 Posted January 21, 2015 Author Share Posted January 21, 2015 Va Gott heter det!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Oavsett om (vet inte vad de lovar) så skulle jag hellre satsa på att baka något som jag vet vad det innehåller och lägga det färdigskivat i frysen. Där håller det också jättelänge och om det är färdigskivat (gärna med smörgåspapper mellan skivorna) är det bara att stoppa i rosten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Varumärke : Va´gott Vikt/Volym: 250g Ursprungsland: Tyskland Fettet i brödet kommer naturligt ifrån fiberrika fröer och bönor så som linfrön, sesamfrön, solrosfrön och sojabönor. Ett saftigt och nyttigt bröd som håller dig mätt en längre tid! Observera att det alltid är innehållsförteckningen på förpackningen som gäller. KategorierBageri › Bröd › Grovt & Mörkt bröd Produktinformation Innehållsdeklaration:Ingredienser: Vatten, proteinblandning (12%) (veteprotein, ärtprotein), brunt linfrö, fullkornsrågmjöl, grovmalda sojabönor (6%), sojamjöl (3%), vetekli, gyllene linfrö, solrosfrö, sesam, jäst, havrefiber, salt, surhetsreglerande medel: natriumdiacetat, proteinrikt vasslepulver. Näringsvärde:Näringsvärde per 100 gram Energi 264/1100 kilokalorier/kilojoule Protein 22 gram Kolhydrat 7.5 gram varav sockerarter 0.9 gram Fiber 14.2 gram Fett 13.1 gram varav mättat fett 1.4 gram Salt 1.1 gram Det innehåller ju veteprotein, troligen gluten alltså, så det är inget bröd jag skulle äta. Vill du proteinberika eget bakat bröd så funkar det säkert med någon proteinbakmix. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Håller med Jamtlandstjej, detta bröd skulle jag aldrig äta. Baka hellre t.ex. Birgitta Höglunds valnötsbröd. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majsan55 Posted January 21, 2015 Author Share Posted January 21, 2015 Ok. Tack för tips!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Skulle aldrig äta något som innehåller sojabönor. Enda undantaget är sojasås som jästs i flera månader och som äts i mycket små mängder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts