Jump to content

Lchf bröd

Majsan55

Recommended Posts

Oavsett om (vet inte vad de lovar) så skulle jag hellre satsa på att baka något som jag vet vad det innehåller och lägga det färdigskivat i frysen. Där håller det också jättelänge och om det är färdigskivat (gärna med smörgåspapper mellan skivorna) är det bara att stoppa i rosten.

• Like 1

Varumärke : Va´gott

Vikt/Volym: 250g

Ursprungsland: Tyskland

Fettet i brödet kommer naturligt ifrån fiberrika fröer och bönor så som linfrön, sesamfrön, solrosfrön och sojabönor. Ett saftigt och nyttigt bröd som håller dig mätt en längre tid!

Observera att det alltid är innehållsförteckningen på förpackningen som gäller.

KategorierBageri › Bröd › Grovt & Mörkt bröd

Produktinformation

Innehållsdeklaration:Ingredienser: Vatten, proteinblandning (12%) (veteprotein, ärtprotein), brunt linfrö, fullkornsrågmjöl, grovmalda sojabönor (6%), sojamjöl (3%), vetekli, gyllene linfrö, solrosfrö, sesam, jäst, havrefiber, salt, surhetsreglerande medel: natriumdiacetat, proteinrikt vasslepulver.

Näringsvärde:Näringsvärde per 100 gram Energi 264/1100 kilokalorier/kilojoule Protein 22 gram Kolhydrat 7.5 gram varav sockerarter 0.9 gram Fiber 14.2 gram Fett 13.1 gram varav mättat fett 1.4 gram Salt 1.1 gram

Det innehåller ju veteprotein, troligen gluten alltså, så det är inget bröd jag skulle äta.

Vill du proteinberika eget bakat bröd så funkar det säkert med någon proteinbakmix.

• Like 3