Maskros Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Använder ekologisk kokosolja i matlagning och ibland i kaffe/te utan problem, men att ta en sked direkt ur burken går inte. Det svider nå´t otroligt i svalget, och detta sitter i fyra, fem timmar. Vad kan detta bero på? Någon av er med samma problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Reagerar du på kokosflingor också? Kokosmjölk? Kokosallergi är inte vanligt, men det förekommer. Jag har träffat på en person som haft det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maskros Posted January 21, 2015 Author Share Posted January 21, 2015 Nej, kokosflingor och kokosmjölk har jag inga problem med. Bara ren kokosolja. Det känns som om jag blir "skinnflådd" i svalget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pois Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 Får inte riktigt samma symptom men får problem med magen ist. däremot tycker jag den är ganska stark och det är nästan som att svälja tvål så viss iritation uppstår i sväljet även på mig. men värst är det i mag-tarm kanalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pois Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 Förresten, det finns odoriserad kokosolja också. Biofoods t ex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 Vilket märke använder du? Tycker markattas smakar tvål. Numera använder jag urtekrams istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maskros Posted January 31, 2015 Author Share Posted January 31, 2015 Vilket märke använder du? Tycker markattas smakar tvål. Numera använder jag urtekrams istället. Har använt flera sorter; just nu Cocosa utan smak. Ingen skillnad för mig; alla bränner som eld i svalget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts