Timmy Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 I ungefär tre månader har mitt dagliga intag av kolhydrater legat på under 5g per dag och jag har funderat lite på vad kroppen gör med ett så lågt antal, är det något som min kropp tar till vara på?Skulle det spela någon betydande roll om jag nollade kolhydraterna även om intagen nu är så pass låga?Jag vet att våra kroppar tål olika mycket men finns det något generellt svar på frågan, många bäckar små men <5g?/Timmy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Min gissning är att det inte spelar någon praktiskt märkbar roll om man äter 0 eller 5 gram kolhydrater per dag. Det är extremt lite hur som helst. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timmy Posted January 17, 2013 Author Share Posted January 17, 2013 Min gissning är att det inte spelar någon praktiskt märkbar roll om man äter 0 eller 5 gram kolhydrater per dag. Det är extremt lite hur som helst. Tack för svaret kostnörd Just min tanke också, att det inte spelar någon roll men någonstans måste dom ta vägen, hur kroppen väljer att prioritera dem.. Jag förväntar mig inget exakt svar, bara lite nyfiken på vad ni tror. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Tack för svaret kostnörd Just min tanke också, att det inte spelar någon roll men någonstans måste dom ta vägen, hur kroppen väljer att prioritera dem.. Jag förväntar mig inget exakt svar, bara lite nyfiken på vad ni tror. Du blir fet av 5 gram kolhydrater per dag haha, *skämt o sido* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Är det rätt sorts kolhydrater dvs grönsaker får du i dig nyttiga micronutrienter!!! Vitaminer, mineraler (som kroppen inte kan tillverka själv) m.m......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timmy Posted January 17, 2013 Author Share Posted January 17, 2013 Ska jag bli fet av 5g kolhydrater har något gått riktigt illa ;-)Ägg, kaffe, te, ost och salami kommer de från idag. Grönsaker finns det inte mycket utav i min vardag eller nja, det var trotts allt en bit chilisalami jag åt ;-)Vitaminer och mineraler får jag i mig genom kosttillskott.Men det är väll inte fel sorts kolhydrater? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Ska jag bli fet av 5g kolhydrater har något gått riktigt illa ;-) Ägg, kaffe, te, ost och salami kommer de från idag. Grönsaker finns det inte mycket utav i min vardag eller nja, det var trotts allt en bit chilisalami jag åt ;-) Vitaminer och mineraler får jag i mig genom kosttillskott. Men det är väll inte fel sorts kolhydrater? Precis som Andreas Eenfeldt säger så spelar det nog inte så stor roll på 5 gram kolhydrater hit eller dit, om man däremot har problem med viktnedgången och kanske äter en del grädde, är det ofta t.ex. det som ställer till problem! eller den där youghurten! Inte de där 5gram kolhydraterna som kommer ifrån grönsakerna. Vissa mejeriprodukter blockerar viktnedgången för många.. Det du äter är kanon! är bara att fortsätta , en bit chilisalami bör inte vara några problem lycka till! och håll oss uppdaterade Timmy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts