lelleleo Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Har ju kört "moderat" LCHF i lite över 2 år...med en viktminsknig som jag är nøjd med (25 -30 kg) Men nu har ett problem/orosmoment dykt upp... De senast mnd får jag allt offtare "rennskita".... Och det är inte kul alls. Har inte gjort nåt annorlunda..men det kommer ändå.. Vågar mig inte ut i bland... Nästan så man tänker... Ska jag börja äta grova korn el... har børjat ("nyss" ) äta/drikka lite potatismjöl i kallvatten..uta nån bättring... Skulle jag prova probiotika...? Blir lite nervis.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Har ju kört "moderat" LCHF i lite över 2 år...med en viktminsknig som jag är nøjd med (25 -30 kg) Men nu har ett problem/orosmoment dykt upp... De senast mnd får jag allt offtare "rennskita".... Och det är inte kul alls. Har inte gjort nåt annorlunda..men det kommer ändå.. Vågar mig inte ut i bland... Nästan så man tänker... Ska jag börja äta grova korn el... har børjat ("nyss" ) äta/drikka lite potatismjöl i kallvatten..uta nån bättring... Skulle jag prova probiotika...? Blir lite nervis.... Dra ner på fette kanske? För mycket fett kan yttra sig på det där sättet... Äter du kokosolja? För mig blir det ofta så på helgen, när jag ätit en lång härlig frukost, med mycket fettkaffe. Kaffe och extra mycket fett sätter fart på min mage. Jag fick väldigt lös mage i början när jag provade potatismjöl men efter två veckor blev den fööör hård... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted January 24, 2015 Author Share Posted January 24, 2015 Dra ner på fette kanske? För mycket fett kan yttra sig på det där sättet... Äter du kokosolja? För mig blir det ofta så på helgen, när jag ätit en lång härlig frukost, med mycket fettkaffe. Kaffe och extra mycket fett sätter fart på min mage. Jag fick väldigt lös mage i början när jag provade potatismjöl men efter två veckor blev den fööör hård... Jo har min fasta fettkaffe på morgonen...ingen skillnad där... Allt är som det har varit i 2 år...bortsett från magen då... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Kör potatismjöl i vatten plus några skedar opastöriserad surkål på morgonen. Efter ett par veckor ska du se att det blivit bättre! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Kanske dags att göra lite förändringar? Du har gått på LCHF ett tag nu, det borde ha blivit några förändringar under tiden, vi vill veta om det blivit bättre/sämre! Nu vet vi ju inte om du gått ner något eller fått andra värden till det bättre? Hur som helst, med en mindre kropp så krävs mindre fett/energi. Steatos heter det som annars kallas för fettdiare, det handlar om mer fett än vad som behövs. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted January 24, 2015 Author Share Posted January 24, 2015 Kanske dags att göra lite förändringar? Du har gått på LCHF ett tag nu, det borde ha blivit några förändringar under tiden, vi vill veta om det blivit bättre/sämre! Nu vet vi ju inte om du gått ner något eller fått andra värden till det bättre? Hur som helst, med en mindre kropp så krävs mindre fett/energi. Steatos heter det som annars kallas för fettdiare, det handlar om mer fett än vad som behövs. Hei Zepp.... Jo 25-30 kg har ju hänt... Och värdena är (va för ett år sen) topp... Kommer inte i håg exakt.. Scannade också blodkärlen till huvudet, och dom var rena och fina.. Inget metabolskt syndrom... Så denna rennskita gör mig litte trött... Men ska prova mindre kokosolja, och potatismjøl.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Hei Zepp.... Jo 25-30 kg har ju hänt... Och värdena är (va för ett år sen) topp... Kommer inte i håg exakt.. Scannade också blodkärlen till huvudet, och dom var rena och fina.. Inget metabolskt syndrom... Så denna rennskita gör mig litte trött... Men ska prova mindre kokosolja, och potatismjøl.... Grattis då så långt.. förutom steatoren! Det borde vara lätt att kolla om det är fettrelaterat! Ta en sak i taget. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted January 24, 2015 Author Share Posted January 24, 2015 Grattis då så långt.. förutom steatoren! Det borde vara lätt att kolla om det är fettrelaterat! Ta en sak i taget. Jo tack...och jepp... Hoppar fettkaffe mm i morgon.... + lite potatismjøl.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts