emmabirgitta Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Jag har småätit och blandar ihop lchf och kcal. Har tom gått med i Viktklubben, där har jag inte registrerat ett jota. Jag vet inte vad jag skall göra. Har dessutom tidigare berättat att jag har epilepsi och den har kommit tillbaka med kraft så nu tar jag höga doser. Hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Grejen med LCHF är ju att slippa småätandet! Och för att bli av med/lindra epilepsin krävs rätt höga ketonvärden, helst 4 som blodketoner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post dufva Posted January 25, 2015 Popular Post Share Posted January 25, 2015 Det verkar som du kämpar med två olika ideologier som är diametralt olika och givetvis är det då svårt att få ihop pusslet Att du öht småäter tyder på att du ännu inte fått det hela att fungera med Lchf i allafall På Lchf fungerar det helt enkelt inte om man är rädd för fett Det blir som att man hugger av ett par ben på en stol Givetvis ramlar då hela konceptet med ett brak Att räkna kalorier blir även det vanskligt av samma anledning att blickarna i så fall hamnar på fettet eftersom det är det som innehåller flest kalorier När man satsar på Lchf måste man nog helt enkelt förstå konceptet och ha klart för sig varför det fungerar Man måste lita till att hormonerna balanseras och därmed att hunger kommer att normaliseras och i slutändan att portionerna kommer att minska vilket resulterar i normalvikt Ditt prio ett antar jag är att komma tillrätta med epilepsin och då är det inte bara de 4 bokstäverna i Lchf som gäller.. Du måste äta verkligt ketogent dvs så du driver kroppen huvudsakligen på fett och nästan inte alls på kolhydrater 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 http://www.kostdoktorn.se/nystart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts