Christina Mårlid Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Jag undrar om någon mer än jag som fått fler migränanfall efter att ha gått över till Lchf? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 De första veckorna innan kroppen vant sej och gått över till fettfdrift kan vara tuffa. Det är bra att dricka buljong eller något annat salt så att man kompenserar för det vatten man tappar i början. Lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pompe Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Pröva lämna bort (eller minska) på mjölkproteinet. Dvs undvik mjölk, grädde, jogurt, ost mm. Smör och ost/yoghurt på getmjölk och/eller fårmjölk går bra. För mej blev det ingen skillnad i hur mycket migrän jag har (jag har mycket) när jag gick över till LCHF, men det blir en klar förbättring om jag undviker (ko)mjölkprodukter. Tyvärr är det jättejobbigt att lämna bort alla mjölkprodukter, speciellt om man undviker mjöl också. Här i Finland känns det som om man kan antigen vara "allergisk" för mjöl eller mjölk, men inte både ock :-( Dessutom vill ingen fatta att glutenfritt inte är samma sak som mjölfritt/vetefritt och att laktosfritt inte duger om man vill undvika mjölkprotein. Och LCHF har ingen hört talas om - förutom alla i min omgivning 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Min migrän försvann med en gång får bara om jag fuskar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Hade migränanfall ibland upp till 1 gång per vecka. Efter LCHF är det 2-3 ggr per år. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 När du får en känning, fundera igenom vad du har ätit och druckit innan och om det kan gömma sig någon trigger där. Leta mönster. Själv har jag insett att stora mängder te triggar igång min migrän, särskilt på fastande mage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christina Mårlid Posted January 26, 2015 Author Share Posted January 26, 2015 Hm, det kanske är mjölkprodukter alla fall. Jag började köra väldigt hårt i tre veckor och tog bort allt utom fett och protein. Kanske abstinens helt enkelt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts