gmofrijord

L glutamin och motsatt effekt

Recommended Posts

Hej. Är det någon som har erfarenhet av Glutamin tillskott?

Har nyss köpt då L glycin fu kar superbra på min ADD. Blir alltså inte trött utan bara otroligt skärpt o lugn.

Men glutaminet får jag hjärtklappning, ångest och svårt att andas utav ca 2 h efter intag. Antagligen omvandlas det till glutamat istället för GABA, men är detta något man kan göra nåt åt och varför blir det så här? Någon som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat med både L-Glutamin och L-glycin, men lustigt nog är effekten den omvända för mig. L-glutamin tar jag flera gånger per dag för att läka tarmen och bygga muskler, och jag mår mycket bättre av det. L-glycin tar jag 1 gram på kvällen för att somna, men det mår jag jättedåligt av än så länge.

Läste nånstans att för vissa behöver levern tid att vänja sig vid L-Glycin, kanske det även gäller för L-Glutamin?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm gud vad konstigt. Glycinet fungerar ju antagligen uppiggande (dock lugnande på samma gång) pga min ADD men att man kan må dåligt av den visste jag ej, på vilket sätt mår du dåligt?

Ja kanske är det så, men om det vore så illa att det bildas till glutamat så vågar jag nog inte ens gå in mig på det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har läst om flera som somnat som klubbade oxar av ett gram L-Glycin, men jag mår bara illa och får hjärtklappning, inte precis den effekt man vill ha för att somna :-)

Och L-Glutamin gör mig piggare och magen lugnare...

Men jag har nyss börjat experimentera med aminosyror, så jag kan egentligen ingenting om det. Någon annan som vet mer? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha nej det är ej så behagligt sömnmedel eklart.

Ska ge bort mitt glutamin till min mor som är sjuk i ulcerös kolit. Du kanske ska ta o skippa ditt glycin också, man måste lyssna till kroppen :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har under en period testat en liten dos glycin vid sänggående, för sömnens skull. Ingen, eller direkt motsatt, effekt för mig...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"Viktigt att tänka på är att glycin även fungerar som en leverrensare, så man bör börja med en lägre dos och arbeta sig upp – har du leverproblem (mycket gifter) kommer du att må dåligt av glycin inledningsvis då dessa rensas ut."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om någon tycker att glycin funkar bra har jag 8 påsar från MM Sports som jag kan sälja för halva priset. Mina blodvärden gick bananas så min läkare rekommenderar starkt att jag låter bli att använda det längre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

L-glycine kan fungera både att somna eller somna om på, om man skulle vakna mitt i natten. Det är inte idiotsäkert, men hjälper för det mesta. Tar jag för hög dos, eller tar det för långt fram på morgonen kan jag bli nedstämd av det, så jag vet med mig att jag måste vara lite försiktig med det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

L-glycine kan fungera både att somna eller somna om på, om man skulle vakna mitt i natten. Det är inte idiotsäkert, men hjälper för det mesta. Tar jag för hög dos, eller tar det för långt fram på morgonen kan jag bli nedstämd av det, så jag vet med mig att jag måste vara lite försiktig med det.

Jo jag hade lite initiala problem men det som gör att jag måste sluta nu är att mina blodvärden är desamma som med tung medicinering vilket jag sluppit senaste 1,5 åren. Uppenbarligen är jag allergisk eller nåt sånt mot glycin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg