Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag har letat efter inlägg angående proteinbröden Va Gott, men inte hittat något på Kostdoktorns sida. Tidigare proteinbröd har ju avhandlats men va jag kan se inte detta.

Vad är synpunkterna på detta bröd. Distribueras av Pågen så vitt jag förstår det heter; Proteinbröd Va Gott, och innehåller 7,5 kolhydrater per 100gr. Jag ha varit i brevkontakt med företaget som tillverkar dom och de garanterar att mängden inte överstiger 7,5 gr per 100gr 

Är detta bröd också bara bluff som de tidigare lanserade lågkolhydratsbröden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till min fråga är att jag inte lyckats hitta något LCHF brödrecept som jag tycker kan ersätta (smakmässigt) fullkornsbröd som jag åt förut. 

Detta Proteinbröd Va Gott, är det godaste lågkolhydratsbröd jag smakat, men visst innehåller det ingredienser som inte är bra varken för LCHF-are eller andra.

Får väl fortsätta att leta efter och provbaka LCHFbrödsrecept :-)

• Gilla 1
Länk till kommentar

I början av min LCHF-resa letade jag också efter lågkolhydratbröd, sen började jag baka med mandelmjöl. Nu har jag helt slutat med bröd. Det är en vanesak. Jag tycker numera att det inte finns någon anledning att försöka imitera livsmedel som inte hör hemma i en LCHF-diet. Det finns så mycket gott man kan äta inom LCHF-dieten.

• Gilla 6
Länk till kommentar

Vi köpte detta bröd i början av vår lchf-karriär eftersom vi trodde att vi ville fortsätta äta bröd. Nu vet vi bättre, att bröd inte behöver ersättas. Vi har ett reservpaket i kylen när barnen tror att de vill ha en macka. Men det har legat där länge nu ...

• Gilla 4
Länk till kommentar

Bakar man bröd på nötmjöl eller "ost" kommer det inte att smaka som bröd gjorde tidigare...det är inte samma ingredienser helt enkelt...så det är bara att ge upp! ;)

Sen så beroende på orsaken till att man äter LCHF..så är det ju för många inte hela världen om man t ex en dag i veckan äter lite "vanligt" bröd....om det är det man saknar mest från sitt "gamla" liv

....att hålla på att leta efter "fusk"-bröd (som proteinbrödet eller Low Carbs produkter) för att kunna äta det dagligen...är inget jag rekommenderar.

Frökex med ost är gott. :)

• Gilla 4
Länk till kommentar