:-) Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Jag och min man kör LCHF sen fem dagar tillbaka och det går bra. Dock har vi båda blivit tröga i magen = hård avföring. Beror det på för lite fibrer? Önskar ett tips vad vad man kan äta som motverkar detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Pröva först med att dricka mer vatten och äta mer fett och sen kan även magnesium hjälpa. Kokosolja/kokosfett brukar sätta fart på magen (innan man blir tillvand). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KullaGulla Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Jag hade samma problem i säkert 6 veckor. Jobbigt men jag härdade ut. Och glad är jag för det för nu har jag en mage som går som en välsmord klocka och endast "plingar till" en gång per dygn! Så ge inte upp, testa möjligen några av tipsen ovan, annars kommer det att ge med sig så småningom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
:-) Posted January 17, 2013 Author Share Posted January 17, 2013 tack för tipsen, jag ska prova. Tror faktiskt jag dricker för lite vatten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchftrollet Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Vatten absolut!! Blir det inte bättre så prova linfrö, men det går över!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EB_ Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Jag och min man kör LCHF sen fem dagar tillbaka och det går bra.Dock har vi båda blivit tröga i magen = hård avföring. Beror det på för lite fibrer? Önskar ett tips vad vad man kan äta som motverkar detta. Jag hade precis samma problem till och från det första halvåret. Nu är det betydligt bättre men man märker ibland att vissa saker sätter fart. Exempelvis om jag äter saker med husk i (som är ren fiber i princip) då jäklar blir det turbo dagen efter. Jag tror mer det handlar om att kroppen ska vänja sig vid den nya kosten men drick lite mer vatten och eventuellt ät lite fibrer i form av typ husk, psyllium, liunfrön eller liknande och se om det hjälper. Lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 2 msk kokosolja i ett stort glas ljummet vatten är laxerande! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Undvik hårdost och mörk choklad, det hjälpte för mig, men även tipsen ovan; vatten, magnesium och kokos olja (dock ej på kvällen då många verkar må illa av det) och linfrö (jag har det i min nötblandning till turkisk yoghurt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts