Majsan55 Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Hej! Har blivit rekommenderad Levaxin för att höja min ämnesomsättning som är något för låg. TSH 7 och T4 13. Men drar mig för att börja eftersom jag helst inte vill äta det resten av livet. Min undran är om jag kan sluta med levaxinet om lchf hjälper min kropp? Har provat lchf relativt strikt (20-40 gr) sen 1 dec 2014 men mår inte riktigt bra och går inte ner i vikt. Promenerar raskt med min hund 1-2 tim dagligen och tränar på gym lite oregelbundet fn. Har en utmattningsproblematik i botten och klarar inte mycket press eller stress. Någon som är eller varit i samma situation? Jag fyller 60 i vår. Majsan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kicki.N Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Jag åt Levaxin i 14 år pga påstådd Låg ämnesomsättning. Mådde inte bra, fick ingen hjälp av vården. Ätit LCHF länge, men januari 2014 började jag mycket strikt, tom mycket begränsat med mjölkprodukter. Trappade ner Levaxin och sedan 1/6 -14 äter jag inget Levaxin. Gått ner 20 kg. Mår toppen! Är 48 år. Jag tig hjälp av kinesiologi för att ha koll på kroppen. Läste komtillbaka.blogspot.se. Ät Eva Renners kost googla! Nu äter jag LCHF /Paleo lite mjölkprodukter och jag äter rotfrukter och frukt . Du får mejla mig om du vill kickini(à)live.se Hälsn Kicki 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majsan55 Posted January 29, 2015 Author Share Posted January 29, 2015 Å.... tack! Ska läsa det du länkat! Hade du, i mina kläder, börjat med levaxin tills värdena och mitt mående är bättre eller bara fortsatt med lchf? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Majsan, har du tur försvinner utmattningsproblematiken och stresskänsligheten om du har tillräcklig dos levaxin. Det är klart att du ska testa levaxin. Genom att inte ta det riskerar du att permanenta skador som levaxinet kanske kunde ha botat. Inte för att jag är större vän av levaxin, jag föredrar NDT men det är lögn att få utskrivet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kicki.N Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Jag är inte någon expert på Levaxinet ... vågar inte säga. Min läkare var inte heller expert ... då jag hade symptom som att jag var darrig och skakig och hjärtklappning, ville läkaren höja levaxindosen ... Jag googlade och rådfrågade och beslutade mig för att istället sänka mitt Levaxin, och blev mycket bättre hela jag, inget darrig mm. Jag har inte berättat för läkaren att jag slutat, men senast i augusti hade jag "normala värden" som är det svar som min vårdcentral ger Jag har inte heller stress/utmattningssymptom, vet ej hur det verkar med Levaxin. Men har du inte ätit det hittills ... kanske våga prova detta först? Läs Eva Renner, kontakta henne, köp hennes häfte och studera .) Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majsan55 Posted January 29, 2015 Author Share Posted January 29, 2015 Tack ön en gång Kicki!?Ska läsa på) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majsan55 Posted January 29, 2015 Author Share Posted January 29, 2015 Kicki!! Vilken bra sida, Eva Brenner!! Tack? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts