Popular Post Syster Posted January 30, 2015 Popular Post Share Posted January 30, 2015 Jag fick i dag en smärre bedrövlig nyhet av den som stog i kassan på MAX, då personen före mig beställde att Glutenfritt Maxmål. - Du vet väl om att det finns lite gluten i stripsen, sa den i kassan. Här, lade jag mig i samtalet och undrade vad i hela friden gluten har att göra i strips, de är ju nog illa ändå, så att säga. Tydligen så sprutar man dem med något som innehåller gluten för att de ska bli "krispigare". Detta tilltag började de tydligen med för över två år sedan då MAX gick ut hårt i sin reklam om sina "fantastiska" strips Är det bara jag som missat detta, och bör det inte vara en STOR varningsskylt om detta, då i alla fall jag tar för givet att i friterad potatis har absolut inget gluten att göra . . . eller . . . man kanske inte ska bli förvånad över något sånt här längre 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted January 30, 2015 Author Share Posted January 30, 2015 (edited) Nu hittade jag innehållsdeklarationen, intressant sida om man är intresserad av vad saker och ting innehåller . . . http://www.max.se/sv/Maten/Produktinformation/?product=1688 Om jag förstår det rätt så är det fråga om kontamination . . . men ändå, det finns ju de som är superkänsliga. Edited January 30, 2015 by Syster 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted January 30, 2015 Author Share Posted January 30, 2015 Som fortsättning på denna historia om MAX så kan man inte kalla besöket där idag, för allt för lyckat Hur många gånger har man kommit hem med en grillad kycklingsallad utan matvete, även utan kyckling, jag bara frågar. Synd tycker jag, eftersom jag tycker ändå att det går att få någorlunda okej mat där, på resande fot, och vid någon gång brist på tid att laga egen mat. Jag skulle absolut inte vilja byta med de "stackare" som jobbar där, snacka om stress, allvarligt så fattar jag inte hur man vill/får utsätta någon för dessa arbetsvillkor 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts