Glen Åkesson Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/morgon/frukostklubben/article65055.ab Barn bör få färdiglagad-köpegröt på morgonen - den innehåller ju viktiga vitaminer och mineraler. Det gör tydligen inte havregrynsgröt och annan riktig mat? Oerhört korkat uttalande. Är dietister världens mest onödiga påfund? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Är det inte Unilever, Nestle och såna som håller deras utbildning? I vilket fall var det Unilevers material som användes när jag gick kostkurs på landstinget för att "lära mej laga mat" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Jösses, så sorgligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Det är så dumt att det isar f*n i tänderna. Dietisten skulle MÖJLIGEN ha en poäng om gröt vore det enda barnet åt vilket ju vore helt bort-i-tok. Fast det förstås. I många dietisters värld är ju fortifierade spannmål det nyttigaste som finns. Resten av världen vet att ungar ska ha mat. Olika sorters mat. Precis som vuxna. Tänka sig hur fiffig naturen är inrättad va?. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 Jag tror att det handlar om att gröten som Nestle gör för bebbar är vitamin och mineralberikad. Nu var det ju 5-6 år sedan dottern var i bebisstadiet så jag kommer inte riktigt ihåg. Men det är skrämmande att vi har så tragiskt dåliga dietister som får komma till tals. Tänker på den dietisten som ville att dottern skulle äta Becel Gold för att gå upp i vikt. Mums... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts