Egalias_dotter Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Någon som att ett gott råd ang. eftermiddagssuget? Samma sak (nästan) varje dag. Frukost: fett-te m ägg, smör och kokosfett (börjar vänja mig nu vid ganska stora mängder, var lite urk i början) Två kokta ägg m keso och smör till lunch. Så långt allt bra. Men när jag kommer hem från jobbet blir jag så jäkla sugen så det slinker ner både nötter och mörk choklad. Något bra tips så jag slipper det här. Känns ju extremt onödigt att sabba dagen med sånt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Ät mer över dagen. Du är nog helt enkelt hungrig. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Håller med Tuva. Ät rejälare och fetare lunch så försvinner sannolikt suget. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Jag håller också med 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egalias_dotter Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 Kanske även öka på fettmängden i frukostteet..? Jag har läst om dom som inte ens är hungriga till lunch men där är jag inte ?. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 håller med, verkar vara en lunch som snarare är som ett mellanmål storleksmässigt... iaf sett till mina matvanor kokosolja ska väl även vara bra för att dämpa sötsug? Jag skulle vända på det och ta det du äter till lunch som kvällsmat (fast kanske kompletterat med något mer) och sedan äta en rejäl lagad måltid mitt på dagen 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charles Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Fläsksvålar och mineralvatten [emoji106] fest varje dag med 0 kolhydrater!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egalias_dotter Posted February 4, 2015 Author Share Posted February 4, 2015 Ja det låter nice! Är det någon särskild sort som är god? De jag köpte sist var ingen höjdare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charles Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Jag har hittat större "partypåsar" på Ica som är riktigt fräscha! Har köpt danska på netto nångång men de är inget vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egalias_dotter Posted February 7, 2015 Author Share Posted February 7, 2015 Ok tack för tipset... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marias Posted July 8, 2015 Share Posted July 8, 2015 Det är väl inte så konstigt att du får ett sug på mat efter några timmar?! Vad irriterad jag blir på folk som skriver att man bara ska öka på portionerna. Nej, det är inte lösningen för alla. Jag hade/har själv detta problem. Jag kan inte äta tunga måltider, jag blir dålig på det. Jag behöver äta lite, ofta. Jag äter frukost, då äter jag en bit kött med spenat och hemmabakat mandelbröd. Sedan tar jag något litet på jobbet, t.ex. ett päron eller så. Och så lunch, äter jag en sallad oftast. Sedan är det inte konstigt om man blir lite hungrig igen vid typ 1530-tiden. Jag brukar vänta tills jag kommer hem och antingen gör jag något lagat eller så gör jag en smoothie på bär. Alla människor har inte samma metabolism! Alla kan inte trycka i sig hur mycket som helst till lunch eller frukost. Vissa behöver äta lite och ofta. Andra kan äta en fetefrukost och stå sig till eftermiddagen. Och om du har problem kopplat till blodsocker och liknade, kolla upp din sköldkörtel och om du behöver göra något ytterligare för kosten. Att trycka i sig massa mer fett är heller inte lösningen för alla människor. Din kropp kan hungra efter annan typ av mat. Jag har själv varit där och fått lägga om min kost helt och hållet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts