plommonbarn Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Såhär ser mitt matintag ut på en dag. Frukost ägg omelett Lunch en kopp te med grädde och advocado Middag kyckling filé med broccoli. Tränar på gym 1 ggr per dag 1-3 timmar. Jag dricker whey 100 efter träningen. Blir annars väldigt trött . Äter jag för lite? Jag håller mig mätt hela dagen så tycker det funkar. Hoppas inte proteinpulvret efter träningen gör så jag går upp i vikt? Jag vill gå ner så mycket som möjligt i fettprocent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Du äter för lite och tränar nog för mycket, räkna ut energin du får i dig. Det kan inte vara mycket... Vidare undrar jag om dina gympass på 3 timmar ger så mycket. Om du tränar för mycket får du nog inte, pga stressad kropp, ner fettprocenten. Tiny Tom och Vältränad nörd kan mer om just deffning, menjag skulle äta mer fett. EDIT: Tränar du verkligen 3 timmar eller är du på gymmet 3 timmar? Det skulle förklara en del så klart... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 äter du inget annat till kycklingen än broccoli? Och hur många ägg gör du din omelett på? om jag tränade på gym 3 timmarper dag skulle jag inte överleva på att bara äta det du gör, men det betyder ju inte att det är fel mängd mat för dig. Känner du att du har energi och styrka eller är du bara inte hungrig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vältränad nörd Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Det är väldigt svårt att avgöra om du äter tillräckligt mycket baserat på det du skrivit, t.ex. kan en omelett vara på 2 eller 10 ägg. Men jag får intrycket att du äter för lite, speciellt för lite fett. Sen undrar jag om du kör rätt träningsupplägg i gymmet. Om du med gym menar styrketräning, kör du basövningar som bänk, marklyft, knäböj, chins, militärpress etc. Det kan vara en vits att dra ner på gym träningen och fokusera sådana övningar istället för isolerade övningar som 5 olika varianter av bicepscurl... Själv tränar jag relativt mycket, både styrka men även lite annat. Normalt blir det 4-6 pass / vecka varav max 3 pass i gymmet. Om du kör seriös styrketräning behöver du äta bra mat. Jag kan beskriva hur jag äter en normal dag, samt bifogar bilder så att du lättare får än känsla av mängden mat. När jag äter så här så håller jag en låg fett %, både i de perioder jag tränar mycket och i perioder där jag tränar mindre (ca 2 h / vecka). Frukost: Ingen Lunch: Antingen rester från kvällen innan eller en sallad med nötter, eventuellt med något kött i. På salladen häller jag en vinägrett på vinäger och olivolja. Den kan se ut så här: Till middag äter jag oftast något kött, grönsaker med tillsatt fett till. Här är två exempel. Det ena är ankbröst med stekta grönsaker (blomkål, purjolök). Notera att när jag steker grönsakerna använder jag va 1-2 dl olivolja som sugs upp av grönsakerna. Den högra måltiden är fläskkött med coleslaw till. I coleslawen brukar jag ha i vitkål, morot och äpple. När jag äter coleslaw brukar jag ha tillsatt majonnäs med ca 1-2 olja. Gör jag mat med kyckling behåller jag alltid skinnet på, det innehåller fett som gör en mätt samt att det är det godaste på kycklingen. Övrig mat: Ibland om jag är hungrig kan det bli något extra, t.ex. turkisk yoghurt blandat med grädde, mandlar, solrosfrö och ett äpple. Jag kan också ta lite nötter och oliver. Oftast räcker det dock med lunchen och middagen. Personligen äter jag inget proteintillskott eftersom jag tycket att vanligt mat är tillräckligt. Sen vet jag att jag får biverkningar av för mycket mjölkprotein som keso och ost, jag får finnar om jag äter mycket av det. Det finns risk att det är samma bieffekt av proteinpulvret eftersom det också baserar sig på mjölkprotein. Till Glen: Du ska ha fått svar på ditt meddelande. Blir lite konfunderad när du skrev i en annan tråd att du hade skickat ett meddelande till mig, eftersom jag då hade svarat dig. Har du inte fått mitt meddelande så skicka ett till så svarar jag på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts