Åsa Gbg Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Hej! Har ätit lchf i en månad och det funkar jättebra! Från att ha ätit godis och kakor varje dag har jag nu tappat lusten för det. Maten gör mig mätt och nöjd. MEN, så fort jag tränat intensivt, t ex spinning en timme eller som idag konditionsträning i en backe, så kommer ett enormt godissug efteråt. Det spelar ingen roll om jag äter mat, dricker vatten eller bara varvar ner, så sitter jag sedan där med glass eller choklad, som jag normalt alltså aldrig äter längre. Vad beror detta på? Och vad kan jag göra åt det. Ska man inte träna på det här viset? Tacksam för tips o råd! Mvh Åsa Gbg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Hihi det är bara dinkropp som inte fattat ännu attdu byttbränsle. I början när jag tränade ocksåså skreeek min hjärna tjocklaaad!!! Jag började träna före frukost och hade 2 ägg mosade med smör ochsalt som jag slevade i mej efter träningen. Nu är det inte alltid att jag är hungrig så jag äter bara om jag kommer att ha möten efteråt och sällkan lika mycket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åsa Gbg Posted February 3, 2015 Author Share Posted February 3, 2015 Hihi det är bara dinkropp som inte fattat ännu attdu byttbränsle. I början när jag tränade ocksåså skreeek min hjärna tjocklaaad!!! Jag började träna före frukost och hade 2 ägg mosade med smör ochsalt som jag slevade i mej efter träningen. Nu är det inte alltid att jag är hungrig så jag äter bara om jag kommer att ha möten efteråt och sällkan lika mycket Ok. Vad gjorde du för att komma över detta? Suget är så oerhört stort och det känns fantastiskt att äta godsaker eftersom jag normalt inte känner för det. Men jag vill ju inte ha det så här! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Rejäl måltid med fett.. t ex 2 kokta ägg mosade med en rejäl klick smör och salt. Och drick vatten! Det är en övergångsperiod så det blir bättre när du blivit avgiftad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats M Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Intensiv träning funkar inte så bra om du är i ketogent tillstånd. Träning som producerar mjölksyra kräver kolhydrater eftersom det krävs i produktionen av mjölksyra. Den lilla mängd som kroppen själv kan producera räcker inte så länge. Se t.ex http://eatingacademy.com/sports-and-nutrition/ketones-carbohydrates-can-co-exist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 http://forum.kostdoktorn.se/topic/4437-tr%C3%A4ning-f%C3%B6r-rultiga-k%C3%A4rringar/page-17 Det här kör jag på fastande mage och utan kolisar. OK att jag är fortfarande en rultig kärring, men jag tar i så jag gott och väl platsar bland grabbarna (utom de riktiga muskelbyggarna förstås). Fast det kanske är annat med konditionsidrott, men hur är det då med alla elitidrottare man läst om som kör LCHF? Klart du kan äta kolisar, men ta då inte macka, pasta eller godis som är rena giften alltihop. Kör rotfrukter och ris 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Du tömmer glykogendepåerna med högintensiv träning Ditt huvud är inställt på att det är samma sak som att fylla på med sötsaker. Mitt tips är att planera in bra kolhydrater direkt efter träningen. T.ex. bär med en skvätt grädde, några äppelskivor (gott med nötsmör), 1/2 banan eller lite rotsaker med maten du äter efteråt. Rotfrukter och frukt är bra mat men något vi som är metabolt skadade får hålla ett öga på. För friska, aktiva människor är det bra mat. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åsa Gbg Posted February 7, 2015 Author Share Posted February 7, 2015 Ok! Tack för svaren! Spinning igen häromdagen och nu var det faktiskt skillnad! Hela känslan av träningen har ändrats. Kände mig mer uthållig och "seg", men kunde samtidigt inte ta ut mig så fullständigt som innan. Hade nu testat med bär och grekisk yoghurt INNAN passet. Efter passet uteblev faktiskt godissuget, och istället kände jag nästan ett illamående. Saknade MAT, så timman innan omeletten var klar efter träningen var en plåga! Stor skillnad i känsla och godissuget var borta alltså! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts