geminick

Orolig PCOS-själ

Recommended Posts

Vad är din roll i Team Kostdoktorn?

Jag fick jobbet som assisterande Kostdoktor som annonserades ut förra året. :)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjolahopp på er!

Här händer det inte jättemycket - förrän i övermorgon då, eftersom jag och sambon drar iväg en sväng till London över helgen och kommer hem först på måndag eftermiddag/kväll! Ska bli himla skönt ärligt talat, har saknat den staden. Det var några år sedan jag var där senast nu. Fantastiskt mysigt ställe överlag! :)

I övrigt så körde jag 3,5 veckor helt mejerifritt. Märkte inget jättestort steg i viktminskningen, men märkte däremot av en betydligt lugnare mage. Vi får se hur det hela utvecklar sig. :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fem dagar i London har överlevts! Blev fyra rutor mörk (82 %) choklad och fy satan vad gott det var. Men det var det enda - imponerad av mig själv, med tanke på hur mycket SKIT britterna äter.... Varje gata upp och ner var det mängder med snabbmatskedjor. Det var supersvårt att hitta vettiga restauranger - tror Martin och jag befann på fel sida London för det mesta, eller nåt. För så svårt borde det väl ändå inte vara? Kan man tycka. Men det var det!

Och försökte även hitta riktigt smör i vanliga matbutiker - skitsvårt! De hade dock mängder med margarin i olika format... Blev lite provocerad efter ett tag haha. Kände mig mycket glad över att jag kan åka hem till Sverige, där det finns smör relativt lättinllgängligt.

Vet ni vad? Jag köpte mig en tröja i storlek Small! Det var länge sedan. :D Sen tror jag iofs att de var lite stora i storlekarna, men det ignorerar vi nu! Den sitter bra och är hur skönt som helst, älskar den.

Har ätit mejerier under resan, annars hade jag svultit haha. Har därmed inte brytt mig så mycket om viktminskningen, men tror det kanske kan ha skett litegrann ändå, för jag tycker mig se mindre ut i ansiktet. Kanske är det inbillning? Vem vet.

Nu är det i alla fall tillbaka till vardagen - och jag ska börja gymma/träna igen. Ser fram emot detta rätt rejält!

Hur har ni andra det? :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad skönt det är när byxorna som man hittade längst in i garderoben och som visade sig vara 6 år gamla och aldrig använda pga viktproblem helt plötsligt börjar sitta för löst och ramlar av höfterna istället....

Trodde aldrig jag skulle få känna den känslan igen. Men här är den. Och jag mår fantastiskt.

Jag önskar er alla samma känsla - om ni vill ha den.

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg