Trumt Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Detta skickade jag till Apoteket efter jag sett att deras Shaker innehåller upp 20 % socker... ************************************************************************* Jag bara undrar hur man går ner i vikt med era Diet-shaker, bars etc när de innehåller så mycket socker. Är inte LCHF något alls ni tittat på? Håller ni inte med om att när man äter socker går sockret i kroppen upp. När det går ner blir man sugen igen.. Insulinet ökar när de ska stabilisera sockret. Insulinet sparar fett. Jag är inte arg eller så, bara väldigt fundersam hur ni tänker. Har ni för övrigt läst på kostdoktorn.se? Har han helt fel? ************************************** Svaret är ju inte helt ok :-) Hej, Vi på Apoteket ställer mycket höga krav på de produkter vi säljer. Det gör vi av en enda anledning: För att du ska kunna känna dig trygg med det du handlar hos oss. Det första steget handlar om att ta reda på att produkten verkligen behövs och gör nytta. Alla produkter som säljs hos oss ska på ett eller annat sätt bidra till bättre hälsa och göra det enklare att må bra. Vi bevakar aktivt produkter som finns på marknaden och nyheter som dyker upp. Vi tar hjälp av experter och konsumentpaneler för att se till att produkten fungerar som den ska. Varje produkt som vi säljer måste hålla vad den lovar och vara märkt på rätt sätt för att inte vilseleda någon. Leverantören får skicka in studier som bevisar effekten och dessa studier granskar vi innan vi tar in produkten i sortimentet. --Med vänliga hälsningarMaria MattssonApoteket AB Kundservice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Är det nåt standardsvar på alla liknande mail? Jag såg inget svar på några av dina frågor. På dom igen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Själv fick jag just i dag ett reklam-mejl från Apotea, som bland annat upplyste mig om att de säljer ekologiska geléhjärtan nu till Alla Hjärtans Dag. Som om godis blir nyttigt bara för att det är ekologiskt. *dunkar huvudet i bordet av frustration* 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trumt Posted February 4, 2015 Author Share Posted February 4, 2015 Jag svarade faktiskt direkt :-) Hej Tack för ett standardsvar. Men ni svarade inte på en enda av mina frågor.. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evha Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Det är i fall som dessa med mumbojumbosvar en bra variant att ställa samma frågor på deras Facebook sida (som de flesta har). Brukar gå väääldigt fort att få svar då Och om mumbojumbo så har de helt plötsligt en bredare publik de ska möta 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts