lindisen1977 Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Hej! Jag har ätit lchf-kost nu i 5 veckor. Allt funkar bra och jag har tappat allt sötsug. Jag äter 3 mål om dagen och håller mig mätt därimellan. Men jag går inte ner i vikt... Jag äter turkisk yoghurt till frukost med hallon. Sallad med någon sorts protein till lunch och till middag kan det bli allt mellan äggröra och bacon, lchf-knäcke med avocado och ett kokt ägg eller t ex kyckling, chilibearnaise och sallad. Småäter inget, dricker vatten och kaffe och äter inget efter kl 18.... Vad gör jag för fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Tror att du behöver mer fett. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosselina Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Du går inte ned i vikt. Ok. Men vad är utgångsläget? Vad väger du? Hur lång är du? Man eller kvinna? Fysisk aktivitet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Jag håller med Margaretha. Mer fett. Om du fick med allt du äter så ser det ut att vara en fettfattig lunch t ex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Ät bra och riktig mat i 3 månader minst innan du börjar experimentera för mycket. LCHF är ingen quickfix där du tappar förton kilo på en kafferast. Det är en viktnormaliserande kost som tillåter dej att må ditt bästa under tiden. En otrygg kropp släpper inte ett gram och det beror på hur mycket du misshandlat din kropp med jojobantningar tidigare om den tycker att den kan lita på att det inte kommer en ny svältperiod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindisen1977 Posted February 5, 2015 Author Share Posted February 5, 2015 Jag är kvinna, 37 år, väger 86 kg och är 168 cm lång. Jag tränar 2 dagar i veckan just nu på gymmet. Jag har ett aktivt yrke som innebär att jag står, går och lyfter hela dagarna. Lunchen brukar vara fettrik, även om min info inte nådde fram här innan. Brukar innehållat både avocado, fetaost och någon dressing baserad på majonnäs. Mitt kolhydratintag är på mindre än 20g per dag. Jag vet att det är på lång sikt man går ner, men jag tycker liksom att vågen borde visa något. Rent känslomässigt mår jag kanon! LCHF-kost har gjort under med mig på många andra sätt också. Saknar lite minus på vågen bara[emoji4] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Komplettera med måttband också. Jag gick inte ner ett gram på 3 år men minskade 2 storlekar, och det är väl huvudsaken, eller hur? Jag är 155 cm och vägde som mest 85 kg. Jag har tappat 4 kg före LCHF men sista 1,5 åren har jag gått ner både i storlek och kilon. Väger just nu 71 och är jättestolt när jag ser mej i spegeln. Det är shape på fluffet :-) Dels stryketråning och dels periodisk fasta fick igång mej. Men börja inte fasta ännu. Risken är att du skjuter över m,ålet då 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts