dufva

Äpple 4 ggr värre än cola

Recommended Posts

...för dina tänder

Det visar en ny undersökning från King's College London Dental Institute

Tydligen är det tiden i munnen som sockret kommer i kontakt med tänderna som är

en avgörande faktor i kråksången

Det är nog snart läge att börja byta ut fruktkorgarna på jobbet och fruktstunderna i skolan mot fettkorgar och fettstunder istället :rolleyes:

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2046847/An-apple-worse-teeth-fizzy-drink.html

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härligt, då kan jag byta ut äppelätandet med läskdrickande och på samma gång få bättre tandhälsa. Perfekt!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då får man tugga snabbare! ;)

Ja, fett- och grönsakskorgar istället för fruktkorgar vore bra :) Kan tänka mig en skål med knapriga fläsksvålar också ;)

Förra påsken fanns det faktist en liten nötskål till mig på jobbet som alternativ till den gigantiska skålen med påskgodis :)

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Citat: "One suggestion is to eat your apple with milk or a piece of cheese as both contain calcium, which neutralises acid. Drinking water immediately after eating an apple will also help, washing away harmful effects."

Med andra ord är äpplen värre för tänderna än läsk om man inte dricker vatten efteråt eller tar det i samband med mejeriprodukter. Gör man det, är det ju bättre än läsk då det faktiskt innehåller vitaminer och fibrer (trots den höga sockermängden). Läsk har inget näringsvärde i överhuvudtaget och är i grund och botten gift för kroppen.

Håller med i övrigt. Fettfika is the way to go!  ;)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg