grönsaksgryta Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Fått vad jag tror är ketosutslag, typiskt för idag hade jag bestämt mig för att övergå till GI. Är de bra att ha fått såna utslag? nån som prövat gi Och kan tipsa om forum och fbgrupper rörande gi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Menar du Prurigo Pigmentosa? http://en.wikipedia.org/wiki/Prurigo_pigmentosa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefpahl Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Fått vad jag tror är ketosutslag, typiskt för idag hade jag bestämt mig för att övergå till GI. Är de bra att ha fått såna utslag? nån som prövat gi Och kan tipsa om forum och fbgrupper rörande gi? GI är väl detsamma som liberal LCHF. Det är åtminstone min tolkning. Du kan äta lite mer kolhydrater, men äter sådant som har lågt glykemiskt index. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Fast inom GI kan man äta spannmål. Det finns ingen LCHF variant som inrymmer spannmål 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Biochemist Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 GI säger inget om mängden kolhydrater. Bara att de skall ha låg påverkan på blodglukos (dvs lågt GI). Fruktos och andra sockerarter som inte är glukos verkar man inte bry sig om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts