Jump to content

Omställningsbesvär av LCHF

magoo123

Recommended Posts

Hej på er alla, burkar inte skriva på forum men nu är jag tvungen att höra om fler har upplevt det jag gör.

Började med LCHF för andra gången i mitt liv efter nyår, sista jag körde var för 4 år sedan och det gick riktigt bra och jag körde i ett år.

Men nu känns det som ett H-vete, jag har fortfarande stora problem med att huvudet "hettar" och har haft problem med att det kliar på huvudet och sömnsvårigheter.

Jag har delvis hittat att jag lider av saltbrist genom att det blir bättre och jag slipper att det kliar, hur länge har ni haft omställningsbesvär? jag har försökt läst en del på nätet och det verkar variera stort och det beror på min kropp gällande omställningsbesvären.

Jag tränar två till tre ggr i veckan och och har haft stora problem med ork men jag försöker öka kaloriintaget och försöker ligga mellan 50 - 100G för att se om det blir bättre.

Håller på att bli tokigt på detta att det inte blir bättre... 

Någon som har en snabb lösning :-)

Du verkar vara metabolt värre därann nu än för 4 år sen

Förstås är du ju även 4 år äldre vilket kan bidra

Det där med att det hettar och kliar är väl heller inte de vanligaste biverkningarna men

dålig ork på gymet tyder på att du har svårt med omställningen denna gång

Vad göra?

Tja som du gör ungefär

Salt vätska magnesium & backa ett par steg och gör omställningen långsammare brukar göra susen

Fundera också på om du kanske gör nåt annorlunda nu jämfört med förra gången

• Like 1

Tack för detta stammis, jag vet att det verkar inte vara de vanligaste biverkningarna men om man söker på ketoner så finns det svar gällande saltbrist och det har funkat bra. Hur som helst så är det väl "fettbrasan" som brinner, men jag undrar hur länge den skall brinna, men det gör den väl länge utan det är väl att kroppen skall ställa in sig.

Jag är idag 42 år ung och det har kanske inverkningar som du säger samt att jag kanske gick ut för hårt genom att vi har idag bättre kontroll vad vi skall äta än för 5 år sedan. Hur som helst ville jag veta om jag är ensam eller om det är fler som har samma problem som jag.