Jump to content

Muntorrhet DentiPro Xyltol

Fundurose

Recommended Posts

Tänkte hör med er på forumet om vad ni har för erfarenheter av DentiPro med Xylitol?

Vet inte om jag misstänker mitt ökande användande av DentiPro produkter med att jag börjar gå upp i vikt.

Har inför en tumöroperation i käken gått upp till över 100kg för 4-5 år sedan. Av en slump gick jag på lågkolyhdratkost för två år sedan och tappade 20 kg under ett års tid. Mitt intresse vad händer med min kropp ökade och hittade senare hitt till Kostdoktorn.

Men, sedan i somras har mina besvär med muntorrhet ökat avsevärt och jag smörjer och tuggar DentiPro produkter. (Har tappat förmågan till salivproduktion på ena sidan av munnen) Tycker DentiPro hjälper ganska bra på natten och under dagen. Men, helt plötsligt har jag gått upp 10kg, även om jag nu ligger ganska konstant i vikt.

Det är klart störande att det enda som hjälper mot muntorrhet är att tugga, vill som undvika detta med intag av saker.

Kan man verkligen gå upp i vikt av DentiPro med Xylitol?

Dags börja skriva ned allt man äter, blivit nån ny ful ovana när man vill hålla igång käkarna?

Men, även om jag rör på mig lite mindre pga besvär i leder som troligtvis är kopplad till psoriasis. Kan inte koppla detta till en snabb viktuppgång. Men det är en annan historia.

Nån med liknande erfarenhet?