Linen Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Vad händer bestämde mig för och ta ett gott rött vin...slog på kan jag säga varför så mycket och ej innan lchf? Billigt ble det ju hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Det är en trevlig "biverkning" av LCHF. Man blir billigare i drift. Det har något med levern och ketoner att göra, men exakt vad vet jag inte. Skål! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Vad händer bestämde mig för och ta ett gott rött vin...slog på kan jag säga varför så mycket och ej innan lchf? Billigt ble det ju hehe Förstod inte riktigt det du skrev, men man påverkas lättare av alkohol och blir lättare berusad på LCHF än kolhydratskost. Sägs att man tål ungefär hälften så mycket innan man börjar swischa till så att säga, Vin brukar man ju annars bli väldigt trött utav vilket beror på sömnhormonet Melatonin som återfinns i vindruvor vars uppgift är att reglera dygnsrytmen, den sägs även vara antioxiderande då Melatonin består av en stor molekyl vilket då det är troligt att fria radikaler kolliderar med den. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Lättpåverkad av alkohol? Vanlig biverkan på strikt LCHF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pathfinder Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Jodå, man tål mindre, och jag blir så sugen på snacks! Nu har jag lärt mig att förbereda en skål med vad som är OK att äta, innan jag häller upp ett glas, och resten åker ut i garaget. Normalt har jag inget problem med att bara ta en liten bit choklad/en handfull nötter/ost etc, men efter ett eller två glas vin är det precis som om de portionerna är alltför små, eller att man nog skulle vilja ha en kombination av alltihop Om jag kan hålla mig till enbart vin utan tilltugg så verkar det inte påverka vikten, men tyvärr slinker det ner något extra. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts