Jump to content

Vad är värst? Gluten, socker eller margarin?

jiim

Vad är värst?  

35 members have voted

1. 1. Vad är värst och vad äcklas ni mest av?

• Gluten (protein)
      12
    • Socker (kolhydrater)
      8
    • Margarin (fett)
      15

Recommended Posts

Jag äcklas nog mest av margarin men jag får ont i lederna av gluten. Socker, ja, det undviker jag så mycket jag bara kan. (Mejerier får jag magproblem av och så sväller jag upp och mår dåligt mentalt av)

Edit - jag har knappt ätit margarin. Mina föräldrar föddes på 30-talet och vi fick smör hemma. Som vuxen blev det bregott och olivolja. Nu smör, kokos- och olivolja.

• Like 2

Jag äcklas mest av margarin, det är ju bara vidrigt! Socker- och gluteninnehållande fikabröd exempelvis, är ju mums! :ph34r: Men vad som är värst, det vet jag inte. Förmodligen är gluten det som ställer till med mest skador för vissa enskilda individer, samtidigt som möjligen socker är det som är farligast för folkhälsan i stort -förutsatt att man räknar in alla nyare varianter av socker... Men inget av dessa "livsmedel" är ju något bra för hälsan för någon.

• Like 2

Intressant att vi fett-älskare är är mest emot fett och minst emot socker av dessa valen ;)

Det är egentligen två olika frågor vad vi tror är värst och vad vi äcklas mest av. Kemiskt margarin skulle aldrig gå nudda mina läppar, men gluten tror jag är mest skadligt.

Funderade på att ta med alkohol också, men det älskar vi alla väl? :D

• Like 3

Njaaaa, margarin är bara äckel-päckel för mig rent känslomässigt men gluten blir jag snabbt och direkt konkret dålig av. Socker för mig är no no no eftersom jag sedan måste kämpa som en idiot igen att bli av med sockermonstret som annars tar över mitt liv.
Svår fråga så som den var ställd för det är ju som att välja mellan pest eller kolera. :(

• Like 5

Margarin vinner på äckelfaktorn. Det smakar ju räv! Det har jag inte ätit frivilligt på 25 år. På den tiden jag trodde fett var farligt använde jag istället olja att steka i och en pytteliten klick smör för smakens skull.  ;)

Sen går jag numera inte i närheten vete av fysiska orsaker (magen, leder, hud os.v.) och socker håller jag på mattan av psykiska orsaker (jag blir hur deprimerad som helst av att överdosera socker) men äckligt tycker jag inte att det är. 

• Like 1