jiim Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Så, vilket är värst för kroppen och vilket äcklas ni mest av? motivera gärna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Jag vill ha checkboxar inte radio-knappar, dvs jag vill kunna fylla i alla 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Jag äcklas nog mest av margarin men jag får ont i lederna av gluten. Socker, ja, det undviker jag så mycket jag bara kan. (Mejerier får jag magproblem av och så sväller jag upp och mår dåligt mentalt av) Edit - jag har knappt ätit margarin. Mina föräldrar föddes på 30-talet och vi fick smör hemma. Som vuxen blev det bregott och olivolja. Nu smör, kokos- och olivolja. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Jag tycker gluten är värst - innan jag började med LCHF trodde jag att jag hade gått och blivit överkänslig mot laktos, men det försvann så fort jag slutade med spannmålsprodukter, har inga problem med några mejeriprodukter numera. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Jag äcklas mest av margarin, det är ju bara vidrigt! Socker- och gluteninnehållande fikabröd exempelvis, är ju mums! Men vad som är värst, det vet jag inte. Förmodligen är gluten det som ställer till med mest skador för vissa enskilda individer, samtidigt som möjligen socker är det som är farligast för folkhälsan i stort -förutsatt att man räknar in alla nyare varianter av socker... Men inget av dessa "livsmedel" är ju något bra för hälsan för någon. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 Jag döör inte om jag fuskar någon gång så det händer att det slinker ner både socker och bröd, men aaaldrig att jag kommer att köpa kemiskt fett igen 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 Gluten ger ju reaktion direkt. Domningar, kliar, rodnader. Jag kan äta socker och skulle nog kunna äta margarin utan stor reaktion, men jag har inte testat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted February 14, 2015 Author Share Posted February 14, 2015 Intressant att vi fett-älskare är är mest emot fett och minst emot socker av dessa valen Det är egentligen två olika frågor vad vi tror är värst och vad vi äcklas mest av. Kemiskt margarin skulle aldrig gå nudda mina läppar, men gluten tror jag är mest skadligt. Funderade på att ta med alkohol också, men det älskar vi alla väl? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipofil Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 Absolut, alkohol är toppen! Jag tog en LCHF-wiskey häromdagen. Jag är säker på att det stod LCHF på etiketten, eller, det gjorde det väl ... väl ...? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 Jag tror jag ska dra till med 33 cl öl ikväll till cigarren Det är ju faktiskt lördag... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lillaing Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 Margarin! Har läst så mycket om denna kemiska smörja! Förstår inte att de säljer ett enda paket när det finns SMÖR! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Zepp Posted February 14, 2015 Popular Post Share Posted February 14, 2015 Eh värst är kombon av gluten, margarin och socker.. dvs en SLV-diet! 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 Om det krisar kan jag äta både socker o gluten, men margarin känns ju vidrigt när man vet vad det är 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 Oj, kan inte bestämma mig. Är ju lite som andra redan skricvit. Kuggfråga, Tycker nog socker (tätt följt av gluten) är värst och margarin äckligast 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted February 16, 2015 Author Share Posted February 16, 2015 Intressant att margarin har flest röster. Många fler än socker. Det påvisar att LCHFare inte kör rakt upp och ner efter "mycket fett och lite kolhydrater". Utan snarare en ren, oprocessad, oraffinerad kost. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted February 16, 2015 Share Posted February 16, 2015 Njaaaa, margarin är bara äckel-päckel för mig rent känslomässigt men gluten blir jag snabbt och direkt konkret dålig av. Socker för mig är no no no eftersom jag sedan måste kämpa som en idiot igen att bli av med sockermonstret som annars tar över mitt liv.Svår fråga så som den var ställd för det är ju som att välja mellan pest eller kolera. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted February 16, 2015 Share Posted February 16, 2015 Margarin vinner på äckelfaktorn. Det smakar ju räv! Det har jag inte ätit frivilligt på 25 år. På den tiden jag trodde fett var farligt använde jag istället olja att steka i och en pytteliten klick smör för smakens skull. Sen går jag numera inte i närheten vete av fysiska orsaker (magen, leder, hud os.v.) och socker håller jag på mattan av psykiska orsaker (jag blir hur deprimerad som helst av att överdosera socker) men äckligt tycker jag inte att det är. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted February 18, 2015 Author Share Posted February 18, 2015 Vill lyfta tråden lite Hade varit intressant om fler hade röstat. uuuh Margarin... Vill inte ens peta på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts