Gladan

Vitamin k2 - vad sägs om denna?

Recommended Posts

Hej!

Hittade dessa K2-tabletter. Är det något att ha med detta innehåll?

INNEHÅLL PER TABLETT Vitamin K2: 75 mcg (100% av RDI**) INGREDIENSER

Vitamin K2 (menakinon), fyllnadsmedel (isomalt, mikrokristallinsk cellulosa, vegetabiliska magnesiumsalter av fettsyror), ytbehandlingsmedel (shellack)

Hittade dom här: http://www.topformula.se/article/k2_vitamin__topformula_10002039?gclid=CJf71vOe5sMCFaQMcwodsCQAtg,

90 kr/ burk ordinarie pris, 60 kapslar

Vet att några av er rekommenderar Helhetshälsans, men dom är ju rätt dyra - 210 kr för 60 kapslar....innehåll se nedan

Ingredienser

Fyllnadsmedel (dikalciumfosfat, mikrokristallin cellulosa, kroskarmellosnatrium, magnesiumstearat). Mineraler (järnfumarat, zinksulfat). Vitaminer (askorbinsyra, cyanocobalamin, folsyra).

Innehåll per kapsel K2-vitamin (menakinon 7) 100 µg (133 % av RDI)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verkar rätt förvirrat fortfarande i forskarvärlden över vad man ska satsa på egentligen både vad gäller sort och styrka

Den mänskliga varianten är ju mk4 men mk7 verkar vara kraftfullare

Dom flesta studier har jag för mig är gjorda på mk4

Kanske bäst att satsa på båda sorterna (variera sig) i dagsläget? ^_^

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja...det är ju samma k2 i båda..det som skiljer är styrkan och fyllnadsmedel. 

isomalt, mikrokristallinsk cellulosa, vegetabiliska magnesiumsalter av fettsyror i den ena (billigare)

och dikalciumfosfat, mikrokristallin cellulosa, kroskarmellosnatrium, magnesiumstearat i den andra. 

Mig stör isomalt. Men det är väl så små mängder så det kan kvitta? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja...det är ju samma k2 i båda..det som skiljer är styrkan och fyllnadsmedel. 

isomalt, mikrokristallinsk cellulosa, vegetabiliska magnesiumsalter av fettsyror i den ena (billigare)

och dikalciumfosfat, mikrokristallin cellulosa, kroskarmellosnatrium, magnesiumstearat i den andra. 

Mig stör isomalt. Men det är väl så små mängder så det kan kvitta? 

Jag äter samma som dig så jag är också intresserad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas fler kan ge sin syn på preparaten. Topformulas alla produkter är mycket biliigare än de flesta andra, även de som kostdoktorn rekommenderar. Köpt flera produkter, men känt mig lite tveksam, p.g.a. att de är så billiga.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Hittade dessa K2-tabletter. Är det något att ha med detta innehåll?

INNEHÅLL PER TABLETT Vitamin K2: 75 mcg (100% av RDI**) INGREDIENSER

Vitamin K2 (menakinon), fyllnadsmedel (isomalt, mikrokristallinsk cellulosa, vegetabiliska magnesiumsalter av fettsyror), ytbehandlingsmedel (shellack)

Hittade dom här: http://www.topformula.se/article/k2_vitamin__topformula_10002039?gclid=CJf71vOe5sMCFaQMcwodsCQAtg,

90 kr/ burk ordinarie pris, 60 kapslar

Vet att några av er rekommenderar Helhetshälsans, men dom är ju rätt dyra - 210 kr för 60 kapslar....innehåll se nedan

Ingredienser

Fyllnadsmedel (dikalciumfosfat, mikrokristallin cellulosa, kroskarmellosnatrium, magnesiumstearat). Mineraler (järnfumarat, zinksulfat). Vitaminer (askorbinsyra, cyanocobalamin, folsyra).

Innehåll per kapsel K2-vitamin (menakinon 7) 100 µg (133 % av RDI)

Skulle nog oroa mig mera för cyanocobalamin än isomalt... Kan omvandlas till cyanid, tydligen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas fler kan ge sin syn på preparaten. Topformulas alla produkter är mycket biliigare än de flesta andra, även de som kostdoktorn rekommenderar. Köpt flera produkter, men känt mig lite tveksam, p.g.a. att de är så billiga.

Jag har ingen aning om vilket preparat som är bättre eller sämre, men jag kan berätta om min mor (vilket jag även gjort i en tidigare tråd, men kan inte komma ihåg vilken :) ) som hade stora besvär med smärtor i sina ben, när hon promenerade.

Efter undersökning så visade det sig att hon hade förträngningar i kärlen.

För ett år sedan så började hon äta Helhetshälsas K2, efter två månader så hade smärtorna i det ben som var mindre förträngningar i släppt, och nu efter ett år så har även smärtorna i det ben som var mer förträngningar i släppt :)

Hon har inte gjort någon förnyad undersökning av kärlen i benen, så det finns ingen diagnostiserad förbättring, men en stor funktionell förbättring, och det får man vara nöjd med :)

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle nog oroa mig mera för cyanocobalamin än isomalt... Kan omvandlas till cyanid, tydligen...

Äsch. Det är ingen fara med det - det finns nog mer cyanid i linfrön eller äppelkärnor (som jag åt frekvent när det begav sig..). hade det varit minsta risk så hade de nog inte fått lov att blanda i det. Sen är det förstås frågan vad det gör där för nytta (eller inte).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ojojoj...varför skall allting vara så krångligt....*suck*

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ojojoj...varför skall allting vara så krångligt....*suck*

Om man tittar i lite perspektiv så består ändå den stora fördelen av att alls ha upptäckt att man kanske borde äta K2. Att sedan lyckas välja det mest optimala pillret utifrån ett antal snarlika varianter är egentligen inget större problem. Jag föreslår att du skriver upp alternativen på lappar, tejpar upp på väggen, kastar pil med förbundna ögon och sedan köper det som pilen hamnade närmast.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg