Jump to content

Förvirrad

Tåli
 Share

Recommended Posts

Är förvirrad när jag läser om strikt lchf och recept. Står att man ska undvika grädde och mejeriprodukter. Men i recepten där det står strikt på så innehåller dom både grädde och créme fraiche? Hur menar dom med det?

Sen en fråga till står man får äta ost i alla former men är inte det mejeriprodukt?

//Anna

Börja inte med värsta bantningsknepen innan du behöver, var först strikt genom att alltid äta riktig lagad mat, undvik alltid de stora kolhydratkällorna, var inte rädd för feta matvaror.

När det gäller mejerier och strikthet så handlar det mer om att du kan använda dessa i din matlagning.. undvik att ha dem som ersättning för riktig lagad mat.

Det är inte meningen att maten skall simma i smör och grädde, fettet skall komma från maten i huvudsak.

På det använder du grädde i såsen steker i smör och strilar lite olivolja på salladen.

• Like 2

Vet jag har en platå just nu och vill kolla och gå lite striktare ett tag. Läser man på en sida står det att man inte ska äta grädde när man går strikte och på en annan står det att man går äta grädde när man går strikt. Det är därför jag är förvirrad

Iomed att du inte är nybörjare, så kan du testa att strikta upp det så det passar dig.. det finns inget "one size fits all"!

Om det hade funnits det så skulle alla ha kört det och det här forumet alldrig existerat!

Strikthet kan vara lite olika, mindre kalorier, högre andel fett, högre ketos, mindre insulinogen föda, färre måltider per dag!

• Like 2