Jump to content

Vikt står stilla

stian

Recommended Posts

jeg har spist strikt lchf nå i 7 veckor og er skuffet over fremgangen. 

Startvekt var 97kg og idag veier jeg 94. Hvis man regner at glukogen lager veier 1-2kg så har vektnedgang på 7 uker kun vært ca 1-2kg, som er under 0,3kg i uken. Det jeg leser her inne er at vanlig vektnedgang skal være 0,5-1kg i uken. Noe som skulle tilsi at vekten min burde vært 90kg per idag.

(Vekten kan også variere fra uke til uke, forrige tirsdag viste den 94,4 og idag viste den 94,9) Jeg måler meg, og har redusert de fleste målene med ett par cm, men dette kan også variere fra uke til uke.

Jeg følger alle rådene til kostdoktorn, måler ketoner i blodet 1 gang i uken. (ligger på 1,4mmol-2mmol)

LCHF gjør at jeg mister sultfølelsen. Kan det være at jeg spiser for lite mat? vil dette bremse viktnedgang? (jeg fryser en del på hender/føtter og har lite energi, men jeg er sjelden sulten)

Til info: Jeg er  29år,183cm og iflg en tanita body scan hadde jeg 20kg fettmasse ved 97kg..  

jeg har spist strikt lchf nå i 7 veckor og er skuffet over fremgangen. 

Startvekt var 97kg og idag veier jeg 94. Hvis man regner at glukogen lager veier 1-2kg så har vektnedgang på 7 uker kun vært ca 1-2kg, som er under 0,3kg i uken. Det jeg leser her inne er at vanlig vektnedgang skal være 0,5-1kg i uken. Noe som skulle tilsi at vekten min burde vært 90kg per idag.

(Vekten kan også variere fra uke til uke, forrige tirsdag viste den 94,4 og idag viste den 94,9) Jeg måler meg, og har redusert de fleste målene med ett par cm, men dette kan også variere fra uke til uke.

Jeg følger alle rådene til kostdoktorn, måler ketoner i blodet 1 gang i uken. (ligger på 1,4mmol-2mmol)

LCHF gjør at jeg mister sultfølelsen. Kan det være at jeg spiser for lite mat? vil dette bremse viktnedgang? (jeg fryser en del på hender/føtter og har lite energi, men jeg er sjelden sulten)

Til info: Jeg er  29år,183cm og iflg en tanita body scan hadde jeg 20kg fettmasse ved 97kg..  

Vad äter du på en dag? Lättare att komma med tips och råd om vi får veta det. :)

Dette er ett eksempel

frukost: 2-3 egg, 100gram bacon, halv avocado, 2matskjed majones,
1kopp kaffe med 20gram smør og 10gram coccos olje

lunsj (ikke alltid) 2egg med 20gram smør, salat med 1matskjed olivenolje 

middag: 2-300gram kjøtt/fisk m/ grønsaker och saus laget av grädde eller majones

Har du bantat tidigare kan din kropp behöva lite tid på sej att lita på dej. En otrygg kropp släpper ingenting utan väntar på nästa svältperiod. Skruva inte så mycket nu utan ät bra mat i lagom mängd i 3 månader. Om inget händer då kan man prova lite mer

Alla är olika och funkar olika, även på LCHF. Att kroppen släpper på fettet eller inte beror på så många faktorer, inte bara på det man äter. 7 veckor är ingen tid alls om man äter LCHF för att gå ner i vikt. Vissa går ner massor från början det är inte frågan om det, men största procenten får nog kämpa mer för några fjuttiga kilon.

Själv har jag ett snitt på 0,4 kg i de perioder jag går ner, men nu har jag stått stilla i fem månader, MEN vet att min kropp är stressad av olika orsaker, så jag tar det med ro. Vet att jag nog går ner då den är lugn igen.

Du har ju de fakto GÅTT ner på dina 7 veckor, gläds åt det :)

• Like 1