Jump to content

Kontaminerad

Glen Åkesson

Recommended Posts

Tusan också. Åt fläskkarre inkokt i Coca Cola(!) och soja i söndags (för att vara snäll och inte gnälla) ... Undrar om min oro och ångest jag känner beror på det eller om det är externa grejer som spökar.

Hur som haver, det är nu dags att köra ren mat igen (LCHF), vilket fungerar bäst på dessa problem. Man ska inte underskatta läkekraften i mycket smör och kokosfett och en aning proteiner...

• Like 5

Om du inte åt så mycket av skyn/såsen så behöver du nog inte grubbla på det. Men inkokt i Coca Cola låter helgalet för mig, aldrig hört nåt liknande, jeez asså! 

Kontamineringstillfällen :)  brukar stärka mig att hålla mig på banan, ofta känns det fel i kroppen, typ att magen blir orolig eller nåt annat man inte trivs med. Och vad jag kan utläsa så verkar även du stärkt av kontamineringen. 

Känns extra gött ifall man har tillfälle för fysisk aktivitet efter kontaminering  :) då kan man bränna lite, samtidigt som man låter lärdomarna sjunka in!

• Like 1

Amatör, bara ett mål kontaminerat av socker :) Allt jag äter, hur jag än försöker undvika det, innehåller mjöl och socker. Köttet är av usel kvalitet och det finns aldrig ägg, den enda ljusningen är att det finns riktigt smör. Är konstant trött, dassig i kistan och svullen. Känns som jag väger 200 kg fast jag nog gått ner nåt kilo egentligen. Nä fy tusan, det här önskar jag inte ens fienden.

Drömde att läkaren inte ville låta mig åka hem för jag hade för högt kolesterol, vilken mardröm :)

Ni får se upp på buffén på kryssningen! Jag ska äta upp allt!

• Like 5

Om du inte åt så mycket av skyn/såsen så behöver du nog inte grubbla på det. Men inkokt i Coca Cola låter helgalet för mig, aldrig hört nåt liknande, jeez asså! 

Kontamineringstillfällen :)  brukar stärka mig att hålla mig på banan, ofta känns det fel i kroppen, typ att magen blir orolig eller nåt annat man inte trivs med. Och vad jag kan utläsa så verkar även du stärkt av kontamineringen. 

Känns extra gött ifall man har tillfälle för fysisk aktivitet efter kontaminering  :) då kan man bränna lite, samtidigt som man låter lärdomarna sjunka in!

Sä rackarns sant!!!

Amatör, bara ett mål kontaminerat av socker :) Allt jag äter, hur jag än försöker undvika det, innehåller mjöl och socker. Köttet är av usel kvalitet och det finns aldrig ägg, den enda ljusningen är att det finns riktigt smör. Är konstant trött, dassig i kistan och svullen. Känns som jag väger 200 kg fast jag nog gått ner nåt kilo egentligen. Nä fy tusan, det här önskar jag inte ens fienden.

Drömde att läkaren inte ville låta mig åka hem för jag hade för högt kolesterol, vilken mardröm :)

Ni får se upp på buffén på kryssningen! Jag ska äta upp allt!

Det var kul :D . Men får jag tipsa om matlåda? Eller en liter olivolja att dricka ur när du är på regementet? Olivolja är rent... Kör hårt på kryssningen o passa dig för efterrättsbordet!

Tusan också. Åt fläskkarre inkokt i Coca Cola(!) och soja i söndags (för att vara snäll och inte gnälla) ...

Måste bara fråga: var det gott? Eller är detta Coca-Cola-Companys dödsryckningar vi ser? Har de givit ut en kokbok i ett desperat försök att höja konsumtionen av den bruna drycken?

• Like 2

Måste bara fråga: var det gott? Eller är detta Coca-Cola-Companys dödsryckningar vi ser? Har de givit ut en kokbok i ett desperat försök att höja konsumtionen av den bruna drycken?

Jag kan inte säga att CocaColan bidrog, det hade varit gott ändå. Det framstår för mig som helt obegripligt att använda läsk i mat, bra mat lagas med vin och buljong så att säga. Men receptet kom från en bok om Tex-Mex från grunden (med lite Coca Cola då) och recepten i den boken får det att vattnas i munnen på mig. Oftast ganska bra mat om man skippar bröden. 

• Like 1

Tryckte i mig en pizza igår, plus lite "naturgodis" några timmar senare. Bara av pizzan blev jag jättetrött, orkade bara städa halva huset och la mig i sängen och somnade till några gånger. Magen blev orolig och gasig och är det fortfarande nu morgonen efter. Har nu även fått en finne mellan lysmaskarna. Hade också i viss mån svårt att koncentrera mig när jag läste.

Kram från en efterklok kontaminerad :)

• Like 2