Stackars Jack Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Kanske inte så konstigt. Men var till tandläkaren för en årlig kontroll idag. Och för andra året i rad så blev det bara en kontroll och inget återbesök Det känns fantastiskt att mina tänder kan bli så mycket bättre på en kost förändring. Har haft rätt så många besök till tandläkare genom åren, men nu ser det inte ut att behövas längre Nästa besök tyckte tandläkaren att vi kan ta om 2 år. Och där hade jag inga invändningar måste ju lita på att tandläkaren har rätt Och som en liten bonus så fick jag beröm för mitt fina blodsocker värde 4.2 låg det på. Att tandläkare har börjat att kolla upp blodsockret var nytt för mig, men det får dom gärna fortsätta med. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Kanske inte så konstigt. Men var till tandläkaren för en årlig kontroll idag. Och för andra året i rad så blev det bara en kontroll och inget återbesök Det känns fantastiskt att mina tänder kan bli så mycket bättre på en kost förändring. Har haft rätt så många besök till tandläkare genom åren, men nu ser det inte ut att behövas längre Nästa besök tyckte tandläkaren att vi kan ta om 2 år. Och där hade jag inga invändningar måste ju lita på att tandläkaren har rätt Och som en liten bonus så fick jag beröm för mitt fina blodsocker värde 4.2 låg det på. Att tandläkare har börjat att kolla upp blodsockret var nytt för mig, men det får dom gärna fortsätta med. Det är roligt för min tandläkare, som annars mest brukar stressa mellan patienter och låter sköterskan jobba mest, tog sig tid och satte sig ned hos mig när jag berättade att jag hade minimerat mitt kolhydratsintag. Jag var orolig (nojig) att jag skulle ha hål ändå men hon sa att eftersom jag äter nästan inga kolhydrater så blir det inga hål. Varför äter jag som jag gör, undrade hon, och verkligen lyssnade på min berättelse om förbättrad hälsa. Har gått från tandvårdsrädd till inga hål alls på 17 år. Peppar peppar :-P 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts