Birgitta Höglund Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Igår gjorde jag ett nytt energigodis som blev riktigt fräscht. Skriver en hel del om mina tankar kring lätt träning på samma gång https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2015/02/22/sockerfritt-gelegodis-med-svarta-vinbar-lime-och-kokos/ Ny bild inlagd, den förra såg inte så god ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Ser ut som blodpudding! (Förlåt, jag kunde inte låta bli. Svartvinbär är mitt favoritbär, så jag kommer att prova ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Jag tyckte detsamma, men tänkte att bilden fick funka ändå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Dricker den just nu som en energidryck. Rörde ner tre bitar i en kopp hett vatten och rörde i lite kanel, gurkmeja, nejlikor och kardemumma. Supergott Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Jag har testat att göra kokossmör men fick stora problem att få det mixat. Jag har en ganska stor mixer som har fått bra betyg i olika tester. Men ganska snabbt slutade den att mixa kokosen och bara körde runt med kokosen utan att den mixades. Jag skrapade och skrapade men höll säkert på i 30 minuter. Sen la jag över allt i stavmixern och lyckades få till det med hårt tryck mot botten. I alla recept står det precis som i ditt att det är snabbt och enkelt! Vad gör jag för fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Jag har testat att göra kokossmör men fick stora problem att få det mixat. Jag har en ganska stor mixer som har fått bra betyg i olika tester. Men ganska snabbt slutade den att mixa kokosen och bara körde runt med kokosen utan att den mixades. Jag skrapade och skrapade men höll säkert på i 30 minuter. Sen la jag över allt i stavmixern och lyckades få till det med hårt tryck mot botten. I alla recept står det precis som i ditt att det är snabbt och enkelt! Vad gör jag för fel? Om du har en stor mixer kanske du behöver ta större mängd kokos för att få det att funka... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Om du har en stor mixer kanske du behöver ta större mängd kokos för att få det att funka... Aha! Kan det vara lösningen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Aha! Kan det vara lösningen? Värt ett försök kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted February 23, 2015 Author Share Posted February 23, 2015 Precis, du hade nog för lite kokosflingor i 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Precis, du hade nog för lite kokosflingor i Ska testa detta! Hoppas att det funkar! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts