Anni

Ännu en "ingenting händer" tråd :(

Recommended Posts

Jag har ätit LCHF förut men är ändå nybörjare då detta var för 4 år sedan. Slutade då jag blev gravid igen.

33 år, 168 cm och 76 kg. Vill gå ner till 65-67 men gärna 62 kg som jag vägde när jag var 20 år (yeah big Dreams :wub:).

Började äta enligt LCHF 1 januari. Har ganska mycket kunskap om LCHF mat sedan tidigare så det var inga problem att ta upp det igen.

Men nu, nästan 2 månader senare väger jag exakt samma.. magen är 2 cm mindre MEN detta bara för att jag var så fruktansvärt svullen efter storhelgernas matfrossa att det var bara "luft" som försvann.. Märker ingen skillnad på kläderna :huh:.

Jag har bantat förr.. kanske det är boven.. har också inte riktigt samma ämnesomsättning idag som när jag var 20 men ändå.

Efter ca. 3-4 veckor började jag väga/mäta det jag stoppade i mig. Först med hjälp av MyFitnessPal app sedan med matkalkyl.se. Jag fick fram att jag skall hålla mig runt 1500-1600 kcal/dag för att gå ner i vikt, vilket jag lyckades med.. ibland hamnade det runt 1700 kcal.

Har inte fuskat en enda gång. Mina kh procent ligger allt mellan 4-10% och fett mellan 70-80%, resten protein, Så det ser bra ut, tycker jag!

De sista 1½-2 veckorna har jag uteslutit mejeriprodukter.. det gav ingen resultat så idag har jag börjat med det igen då det kändes lite svårare att laga varierat. :rolleyes:

Börjar känna mig lite besegrad.. trött och uppgiven. Vill att något ska hända, min kropp kan inte ha bestämt sig att detta är min ideal vikt.. Jag har en midjemått som inte alls är bra och hölsosamt, och dubbelhakor jag vill bli av med.

Ska tillägga 2 saker till till denna roman :D. Det första är att jag brukar ta fettkaffe som "frukost" då jag är inte hungrig på morgonen, lunch vid ca. 11:30 och middag ca. 17-18, inga mellanmål eller kvällsmat. Det andra är att jag har Ketostix hemma som visat 0,5-1,5 ketoner i urinet (jag vet att det är bättre med blodketoner men har ingen möjlighet till att mäta det)..

Vad skall jag göra??? Hjälp :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur mycket protein äter du?

Det skulle kunna vara problemet....

Du skulle kunna testa köra lite strikt efter handboken :)

satsa på 1gram per kilo önskad kroppsvikt dvs 60-65 gram för dig då...

Animalier innehåller ca 20% protein

Justera sen mättnaden med tillsatt fett

Ovanjordgrönsaker efter behag

Äter man för mycket protein så omvandlas en hel del av överskottet till glukos

Det kan medföra att man aldrig går över till fettdrift.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För det första så FÅR man annan kropp efter graviditet såvida man inte är jetset som Katerina Zytomierska som bara MÅSTE in i tonårsjeansen för att fortfarande platsa in.

Jag föreslår att du styrketränar för att få shape på fluffet. Muskler förbränner en hel del även i vila så då ökar du din förbränning, skapar egentid vilket är skönt som småbarnsförälder och dessutom får energikickar av endorfinerna.

Jag väger 7 kg mer nu än på min 50årsdag (då jag själv tyckte jag var hyfsat hot kärring) men jag har samma kläder

Så himla bra skrivet.  :D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testa som Dufva föreslår + gärna skippa mejerierna också så mkt det går. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ett enkelt försök kan vara att skippa fettkaffet och ta den i samband med middagen istället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller ta fettet i måltiden, dvs att bara äta måltider, inget fettkaffe? :blink:

Glöm det att väga som du vägde som 20åring, du skulle se ut som en tonåring.. tanig och dan! :o

Oså.. när vi ändå är inne på det pyskilogogiska.. varför inte oxå tonårsfinnar och osäkerhet vid kontakt med det motsatta könet? :unsure:

Så länge fettet inte i huvudsak sitter inne i magen så får man vara glad.. som kvinna gör det inte lika mycket om det sitter på höften, det är där det skall förvaras.. på kvinnor! :)

Fysisk aktivitet, ingen stress, mycket och god sömn, samt mycket egentid.. på gränsen till tristess gör susen, hur man nu får ihop detta som förälder? :wacko:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äter inte så mycket protein. Tror jag, typ en laxbit, en kycklingfilé/kycklingben. Ägg så klart...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skilj på protein och mat, det e rätt lite protein (aminosyror) i maten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack allihop!

Just nu så rör jag mig ytterst lite.. förutom att jaga 2 vilda pojkar så klart :D. Skulle gärna börja styrketräna men finner inte tid till det. Vill också börja med promenader.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har oxå ätit LCHF i flera år, ( till o från). Det som händer är viktnedgång av vattenkilon ca 1,5-2kg. Inga minskade mått. Är 59år. Blev för ett tag sen trött på kosten,kände mej desperat o föll för "giftet" på apoteket: Modifast (vanilj). Tänkte att det var enkelt o gott ,får i mej alla vitaminer o mineraler med fyra påsar. Ca 800 kalorier. Efter ca 11 dagar väger jag mej, o har då gått upp 3kg!!!! Hur kommer det sig? Förstår kanske att det är vätska, "lånade" en T. Furix 40mg, (diuretika)av min mor,gick ner 2kg. Mådde inte alls bra, svag, matt o helt orkeslös. Så nu är jag åter på banan igen.Men för mej handlar det bara om vätska, då det gäller viktnedgång. Har ingen ork lr vilja att börja med ngn form av fysisk aktivitet. LCHF-kosten håller åtminstone vätskekilorna på plats.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lyckades krypa ner i vikt efter 3 års hyfsad strikt LCHF genom att kombinera med 5:2. Jag kör 20-22 timmar med bara kalorifri vätska 2 dagar per vecka. Det tog jag 7 kg på på lika många månader

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äter du inte bara för lite? 1600kcal är inte mycket. Jag äter nog det dubbla och går ner. Kanske blir lite svält och dålig ämnesomsättning?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg