Maskinistan Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Hej alla experter. Jag undrar om det går att få ta i fiberhusk i Tyskland eller England och vad det heter på respektive språk. Jag arbetar ombord på ett fartyg som snart kommer till Europa och förhoppningsvis kan komma iland en liten stund. Kocken som vi har här ombord, har full förståelse för att man inte tål gluten och som tycker det är kul att lära sig nya saker. Kan Ni hjälpa oss. Maskinistan 48°N 005°W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Psyllium seed husk på engelska! Skal av loppfrön på svenska! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Flohsamenschalen på tyska, fått lära mig det genom att mina recept nu finns med i LCHF-Deutschlands tidning Low Carb-LCHF http://www.lchf-deutschland.de/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maskinistan Posted February 26, 2015 Author Share Posted February 26, 2015 Stort tack för otroligt snabba svar, nu skall jag bara försöka lösa problemet att komma iland. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Här i UK heter det antingen psyllium husks eller whole psyllium husks. Kan vara svårt att hitta detta både vanliga affärer och även hälsokost, i de senare oftast kapslar mot förstoppning. Själv köper jag mitt fiber husk online. Hoppas du hittar det du behöver. Tror att det kan vara lättare att hitta i Tyskland. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts