Anders A Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Ehhh... OK. Fast jag tvivlar på att han följt den dieten i 84 år för då hade han nog inte blivit 84 år. Och just det, han äger mängder med aktier i Coca-Cola ? http://fortune.com/2015/02/25/warren-buffett-diet-coke/ 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Det hedrar Warren Buffett att han faktiskt äter skräpet själv och inte bara cyniskt investerar i den industrin. Jag har länge tyckt att det är en tragisk illustration av vår värld att de största privata förmögenheterna som bildats i modern tid grundar sig på skräpmat, möbler gjorda av pressade sågspån, och illa fungerande datorer (minns ni "blue screen of death"?). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Från artikeln: Asked to explain the high-sugar, high-salt diet that has somehow enabled him to remain seemingly healthy, Buffett replies: “I checked the actuarial tables, and the lowest death rate is among six-year-olds. So I decided to eat like a six-year-old.” The octogenarian adds, “It’s the safest course I can take.” Hehe, epidemiologisk logik i ett nöskal. Har svårt att tro han är seriös, och om så är fallet hur han kunnat bli så rik med den analytiska förmågan. Själv sover jag nuförtiden alltid på soffan eftersom flest människor dör i sängen 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Ehhh... OK. Fast jag tvivlar på att han följt den dieten i 84 år för då hade han nog inte blivit 84 år. Och just det, han äger mängder med aktier i Coca-Cola http://fortune.com/2015/02/25/warren-buffett-diet-coke/ Tja, det finns 90-åringar som rökt i 80 år och är friska. En del har bara tur i det genetiska lotteriet. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts