Jump to content

Yoghurtkvarg - bra eller dåligt?

Recommended Posts

Hej alla!

Jag är nybörjare inom LCHF och söker fortfarande efter bra rutiner. Har kört ägg på kors och tvärs till frukost och börjat bli lite småtrött på det. Även provat turkisk och grekisk yoghurt, men tycker att de smakar allt för fett. Kanske vänjer jag mig?

Ser nu att Arla hårdmarknadsför sin nya yoghurtkvarg. Hälften yoghurt, hälften kvarg. Är det ett bra frukostalternativ? Vad ska jag lägga på yoghurtkvargen alternativt servera vid sidan om för att få till en bra och mättande frukost?  

Är en välvuxen, medelålders, man som behöver gå ner lite mer än några kilon.

Tack för hjälpen!

ARLA YOGHURTKVARG NATURELL

Näringsvärde per 100g:

Energi 270kj/60 kcal, Fett 1,9g, varav mättat fett 1,1g, Kolhydrat 3,8g, varav sockerarter 3,8g, Protein 7,4g, Salt 0,1g, Kalcium 123 mg (15% av DRI)

• Like 1

Välkommen hit till forumet...du kan säkert få en del tips här  :)

Det gäller att få i sig mycket fett om man äter LCHF!  ;) ...så Youghurtkvarg kan vara OK om man hittar något som innehåller mycket fett att äta tillsammans med detta...men jag tror att det kan vara svårt att hitta något vettigt...feta laxskivor med Youghurtkvarg, kan  det vara nåt? :huh:

... annars är den ryska yoghurten tillsammans med lite bär nog ett bättre alternativ

....bäst är förstås en fettkaffe till frukost 

... om du äter LCHF för att banta och har lätt att få i dig fett de andra måltiderna...så kan du kanske också hoppa över frukosten helt?

Lycka till!

• Like 7

Här hittar du min favoritfrukost, funkar även för min särbo som också kämpar på med några överflödiga kilon.

Sakta men säkert händer det saker med både hälsan och midjemåttet :)

Den mest lättlagade och goda LCHF-frukost vi testat :)

https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2014/11/08/njutningsfylld-notfrukost/

• Like 4

Välkommen Champagneman!