hönan Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Någon som har bra tips på att slippa eller lindra ketoslukten i munnen? Omgivning börjar påpeka om lukten.... Äta fler KH är inget alternativ. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Dentipro brukar jag suga på:http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=248341 Meh, länken verkar inte vilja funka. Men om du klickar på länken och därefter skriver in Dentipro i sökfältet på sidan som öppnas, så kommer du rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Det går över, de får stå ut - tror de är avundsjuka ;-) Tugga mynta, drick vatten. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Någon som har bra tips på att slippa eller lindra ketoslukten i munnen? Omgivning börjar påpeka om lukten.... Äta fler KH är inget alternativ. Grattis.. mitt tips, kör på för de flesta går det över efter ett tag. Om det är tuppen som klagar så får han tåla sig ett tag. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfvän Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Serveringspersonal använder sig av kryddan "kryddnejlika" har jag hört! Den är lite vass så man får vara försiktig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timoat Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Jag märkte from förra helgen att jag stank som Fan också, men det är ingen ammoniak doft, detta nåt annat. Riktigt äcklig smak i munnen och jag känner det själv. Förra gången jag körde lchf luktade jag absolut inte såhär illa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Vanlig persilja tar vitlöksdoft. Funkar kanske på ammoniak också..? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 oil pulling (att skölja munnen med kokosolja), osäker på om det hjälper mot ketondoft, men det hjälper mot dålig andedräkt, Sök på forumet eller google så finns det massor med info. Väldigt effektivt. någon annan som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Det går över. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts