Asta_B Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Jag har en fundering gällande träning. Igår tränade jag ett pass cross/cirkelträning. 21 övningar, 1 minut av varje med 20 sekunders vila mellan varje minut. Vi kör på ganska hårt. Mycket burpees. Det går utmärkt att träna och det är vansinnigt roligt. Men! Idag är jag totalt tom. Energin är i fotsulorna och det känns som jag skulle kunna äta hela dagen. Någon annan som känner igen sig? Jag förstår ju att jag behöver ladda med mera mat själva träningsdagen. Frågan är bara med vad? Eftersom jag har en mage som krånglar så kan jag inte tillsätta tex rotfrukter. Måste tillägga att jag tränar flera dagar i veckan men endast 1 dag med högintensiv träning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Jag tror du skall följa din aptit helt enkelt och äta mer om du är hungrigare! Du skall vara trött efter en tuff urladdning! Meen, du behöver oxå tid för återhämtning och extra sömn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Vilken tid tränade du? jag blir helt slut dagen efter om jag tränar för sent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Vilken tid tränade du? jag blir helt slut dagen efter om jag tränar för sent. Tränade mellan 19.30-20.30 så det är ju relativt sent. Efter dagens tredje måltid började jag känna mig som en människa 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Jag skulle tro att du kört slut på glykogenet i musklerna. Efter ett sånt pass kan du nog äta vad som helst kolhydratsmässigt. Du får försöka hitta en kolhydratkälla som magen tål. Ris och banan är ofta ok. Träna försiktigt och tänk på att pass liknande det du tränade kanske ska göras relativt sällan... Känslan du beskriver har jag upplevt efter väldigt långa skidtävlingar och jag har efter tävlingarna unnat mig riktig skitmat (jag vet...) som jag tycker är riktigt god. Pommes frites typ . Var inte rädd för att fylla på med kh efter tunga tävlingar/pass. EDIT: Såg att du gör dessa pass en gång i veckan - det är nog ok! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts