Jump to content

Kosttillskott för den som äter dålig mat

Y62
 Share

Recommended Posts

Jag är ute på en längre all inclusive-resa. Maten är av dålig kvalite, köttet är oftast sönderkokt/stekt. Så gott som all sallad är i sockerdressing (vad det nu heter). Det är mjöl i all soppa. Korvarna och köttbullarna är vita, vad dom innehåller vill man inte ens fundera på. Ägg är totalförbjudet.

Bra saker som finns är hårdost och smör. Kommer faktiskt inte på något mer som är i närheten av bra. Naturligtvis gör jag allt jag kan för att undvika eländet men det går ju inte helt. Och nej, jag kan inte köpa bättre mat, det finns helt enkelt inte  :(

Den senaste tiden har jag varit fruktansvärt trött. Det kan ju bero på många saker som leda, kyla, mörker eller bara så enkelt som hemlängtan. 

Äter K2 och D-vitamin. Det jag undrar nu är om jag borde ta något mer? Normalt känner jag inget behov men med tanke på att jag äter så fruktansvärt dåligt börjar man fundera.

Här finns ju världens samlade intelligens helt gratis så känn er utnyttjade! Give it to me...  ;)

Får man fråga varför det är totalförbjudet med ägg och inte går att köpa annan mat samt hur långvarig resan kommer att vara? ;)

Drygt sex månader och det är ett visst land som har dessa märkliga ideer om mat och ägg. Finns en bok man kan skriva kommentarer om och den är full av "give us boiled eggs for breakfast" och "dry bad meat". Fanns en annan matsal från ett annat land och där kunde man äta ägg men den är nerlagd.

Mataffärerna ligger utanför arbetsplatsen och det är förenat med livsfara att åka dit. Att jag inte skriver var jag är beror på att det är olämpligt säkerhetsmässigt så ni som räknat ut det behöver inte skriva det :) 

• Like 3

Hmm, jag tror att jag kan gissa... Tack för din insats!

Får du tillräckligt med fett av rätt sort? Om inte försök få tag i Omega 3-tillskott. Jag skulle nog också komplettera med B-vitaminkomplex också. 

Lycka till med missionen och var rädd om dig och kamraterna!

• Like 5

Det går inte att komma över ett stort lager av tonfisk på burk typ?

Tonfisk brukar faktiskt finnas i matsalen. Är det bra det? Tänker bara på delfinerna som brukar drunkna i näten...

• Like 2