Rickard Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 "Allt var bättre på Caremas tid. Allt. Skriv det!"http://www.dt.se/opinion/ledare/allt-var-battre-pa-caremas-tid-allt-skriv-det "När drevet går är det nästan omöjligt att stå emot. När tunga och trovärdiga medier som Aktuellt och Dagens Nyheter dag efter dag rapporterar sätts en bild." "Rapporteringen var grovt tendentiös. Kommunals utvärdering visade att vården hade blivit klart bättre än under den kommunala huvudmannen." "När Stockholm kastade ut Carema och tog tillbaka driften av Koppargården sänktes bemanningen, klagomålen från de boende och anhöriga ökade och vårdkvaliteten sjönk." 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 Stor makt kräver stort ansvar och dessvärre går den tredje statsmakten med sina ofta felriktade drev över lik för att få sälja lösnummer... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 Privata aktörer inom hemtjänsten i Stockholm är tydligen mycket bättre än den kommunala. Samtidigt tycker jag inte att det är rätt att vissa privata aktörer håvar in skattepengar i vinst (tex ungdomspsykiatrin?). Jag tror att ska man ha privata aktörer måste man också ha tydliga kvalitetskrav de ska uppfylla och dessa ska kontrolleras. Privata skolor är ett exempel på verksamhet där kvaliteten borde kontrolleras bättre. "Reglerna" eller kraven idag är alldeles för otydliga. Vad jag minns från privatiseringen i skolan är att det gick fort och utan kontroll eller kvalitetskrav. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts