LeifT Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Hej - en fråga som gett oss lite funderingar. Jag och hustrun har ätit LCHF under snart 8 år. Hyfsat konsekvent. För nåt halvår sen testade vi att att ta lite rödbetsjuice efter lite läsning hos bl a Karl E Arfors. Lät spännande. Efffekten blev att både jag och hustrun upplever att fötterna blivit "varmare" och att det tom känns lite "brännande" till och från! Testade att skippa rödbetsjuicen, men det verkar inte göra nån skillnad. Kan det vara förbättrad cirkulation som upplevs så här? Eller är det nån annan brist som ger dessa symptom? Kan tilläggas att vi är 65 resp 67 år. Nån som har någon idé om detta? Mvh/Leif & Christina Thomsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Tror du är inne och sniffar på något! Dvs rödbetsjuice innehåller nitrat som omvandlas till nitrit i magen, (har jag för mig?)! Det finns oxå kosttillskott som gör lite samma sak, dvs uppreglerar kväveoxid i blodet. Har betydelse för vasodilation i blodkärlen, vilket ökar/minskar kontraktionen när det behövs. Tröttnar du på rödbetsjuice kan du köpa L-Arginin på hälsokosten.. främsta försäljningsargument för män, bättre sexuell förmåga.. för kvinnor större sexuell lust! Handlar vad jag förstår om vasodilation/kväveoxid/bättre blodflöde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfvän Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Hur var det med rödbetsjuicen? Vad skulle det vara bra för? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Nitrit/Nitrat och därmed mer kväveoxid i blodet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts